CST optimaliseert shopsysteem voor meer overzicht in bandenassortiment

CST optimaliseert shopsysteem voor meer overzicht in bandenassortiment
"In alle gevallen gaan we naar de dealer toe om de wensen te bespreken en te zien wat mogelijk is."

Een sterk driehoeksverband met de dealer en grossier. Dát is waar bandenmerk CST op inzet. Belangrijke tool daarbij is het shopsysteem dat recentelijk is geüpdate. CST levert de hardware van deze op maat gemaakte winkelpresentatie en kijkt bovendien naar de inrichting daarvan. Het schappenplan wordt per winkel bepaald.

Theo Onderwater en Koen Peelen vormen het retailserviceteam van CST. Zij staan rechtstreeks in contact met dealers. Is er onverhoopt een probleem met een bepaald type band, dan gaan zij op zoek naar een oplossing. Komt er vanuit de R&D-afdeling een bandeninnovatie, dan zorgen zij dat dealers al snel bekend zijn met alle technische details. Bij vragen over winkelinrichting zijn Peelen en Oudewater eveneens aan zet.

“Met onze dienstverlening zijn we aanvullend op de grossier, die het gemak biedt van bestellen onder één dak. In samenwerking met de grossier zorgen we dat de dealer maximaal succes met CST kan hebben”, zegt Peelen.

Een shopsysteem voor overzicht en handelingsgemak.
Een shopsysteem voor overzicht en handelingsgemak.

Shopsysteem voor winkel én werkplaats

Er zijn legio argumenten voor een retailer om voor het shopsysteem van CST te kiezen. De belangrijkste zijn overzicht en handelingsgemak. “We brengen een mooie opbouw in het assortiment aan, van goed en beter tot aan best en top. Sinds enige tijd heeft ons shopsysteem schapkaarten die de opbouw herkenbaar maken”, zegt Onderwater.

"Sinds enige tijd heeft ons shopsysteem schapkaarten die de opbouw herkenbaar maken”, zegt Theo Onderwater.
"Sinds enige tijd heeft ons shopsysteem schapkaarten die de opbouw herkenbaar maken”, zegt Theo Onderwater.

Theo Onderwater vervolgt: “Het shopsysteem met verlichte koof zorgt ook voor rust en gemak. We hebben het namelijk zodanig ontwikkeld dat je de band als een LP uit het rek haalt. Je hoeft niet eerst andere banden te verhangen om die ene band te kunnen pakken. Om die reden zie je dat veel retailers er ook voor kiezen om een shopsysteem in de werkplaats te installeren.”

Gericht advies bij opstellen schappenplan

Het retailserviceteam adviseert bij het opstellen van het schappenplan. Koen Peelen : “Tijdens de plaatsing van het shopsysteem zitten we samen met de dealer. Dan openen we het bestelsysteem bij de gewenste grossier en checken we wat voorradig is en blijft. We selecteren een assortiment dat past bij het type winkel. Voor de consument is het belangrijk je in elke prijsklasse iets kunt aanbieden, er moet dus een opbouw in zitten. Verder kijken we naar kleuren en het fietsassortiment. Voer je als retailer bakfietsen, dan hebben we daar specifieke oplossingen voor. Ook houden we rekening met breedtematen. Sommige merken monteren fietsen vaak af monteerd met bandenmaat 42-622. Ben je daarvan dealer, dan is het slim om daarin voorraad te hebben voor servicebeurten.”

Het schappenplan wordt per winkel bepaald.
Het schappenplan wordt per winkel bepaald.

Snel terugverdiend

CST biedt het systeem met buitenbanden aan voor 625 euro. Het systeem met een mix van buiten- en binnenbanden is er voor 650 euro. Theo Onderwater: “Bij afname van een meter krijgt de retailer telkens standaard een rol van 25 banden van level 1. Na verkoop van deze banden is de investering in het shopsysteem alweer terugverdiend.” Na kosteloze levering en plaatsing blijft CST in contact met de dealer.

Koen Peelen: “We laten ons gezicht frequent zien en checken in hoeverre het systeem en assortiment bevallen."
Koen Peelen: “We laten ons gezicht frequent zien en checken in hoeverre het systeem en assortiment bevallen."

Koen Peelen: “We laten ons gezicht frequent zien en checken in hoeverre het systeem en assortiment bevallen. Moeten we finetunen? We zorgen samen dat het systeem maximaal rendeert.”

Dit artikel is gesponsord door cst.nl/dealer

Iwan Spekenbrink (links) en Tjeerd Jegen ondertekenen het contract. (Foto: Accell Group)

Accell gaat wielerploeg Team Picnic PostNL sponsoren met merken...

Accell Group heeft een vierjarig samenwerkingscontract heeft getekend met de Nederlandse wielerploeg Team Picnic PostNL. Het racefietsmerk Lapierre wordt de fietspartner voor de ploeg en de fietsonderdelen- en accessoire die de renners gaan gebruiken komen van XLC. De samenwerking gaat in op 1 januari 2025.

Foto: BusyBee.

Supertooth Roamee handsfree set voor fietshelmen via BusyBee

BusyBee lanceert van het merk Supertooth een innovatieve handsfree kit Roamee die speciaal is ontworpen voor fietshelmen. Met Roamee kunnen fietsers veilig en moeiteloos bellen en genieten van muziek tijdens fietstochten.

Wahoo lanceert Zwift Cog and Click en KICKR CORE Zwift One

Wahoo lanceert Zwift Cog and Click en KICKR CORE Zwift One

Wahoo en Zwift hebben twee innovatieve producten geïntroduceerd op de wereldwijde retailmarkt als onderdeel van hun partnerschap: de Zwift Cog and Click upgrade kit en de KICKR CORE Zwift One. Deze toevoegingen maken het eenvoudig voor fietsers om binnenshuis te trainen en toegang te krijgen tot de virtuele trainingservaring van Zwift.

Vertegenwoordiger Gijs ten Have: van fietsmonteur naar BBB-ambassadeur

Vertegenwoordiger Gijs ten Have: van fietsmonteur naar BBB-ambassadeur

Na anderhalf jaar bij BBB Cycling kijkt Gijs ten Have, ondanks zijn relatief jonge leeftijd, al terug op een veelzijdige carrière in de fietsbranche. "Voor ik bij BBB Cycling begon, werkte ik bij Van Raam in Varsseveld. Daar hield ik me vooral bezig met de verkoop en productontwikkeling van aangepaste fietsen. Daarvoor heb ik bij Pedaleur Bikes in Doetinchem gewerkt en mijn eerste baan was fietsmonteur bij Harm Takke in Dinxperlo."