Nieuwe strategie PMG komt dit jaar volledig tot uiting

Nieuwe strategie PMG komt dit jaar volledig tot uiting

Popal Mobility Goup (PMG) - bekend van BSP, Popal, Cangoo en SuperSuper - introduceert dit jaar een aantal vernieuwingen in de collectie. Het afgelopen jaar is hard gewerkt om de onderneming te versterken voor de toekomst, onder andere met een nieuw R&D team. Vanaf 2024 komen deze ontwikkelingen tot uiting, met dit jaar maar liefst negen nieuwe modellen.

Zo introduceert Popal een lichtgewicht urban e-bike en een robuuste fatbike. BSP presenteert een intube familie e-bike (opvolger van de La Dolce Vita-E), een middensegment vouwfiets en onderhoudsvrije tour e-bike. Cangoo zet een nieuwe standaard met een baanbrekende driewieler bakfiets en een middensegment tweewieler bakfiets. Het zijn stuk voor stuk innovatieve e-bikes die de diversiteit in de collectie vergroten en de dealer toegang geven tot een unieke propositie.

Heldere collectieopbouw in het middensegment

Naast de nieuwe modellen worden de merken scherper gepositioneerd, waardoor een heldere collectieopbouw ontstaat in het middensegment. Er is afscheid genomen van urban e-bike merk Bird. Popal springt in dat gat en zal zich meer en meer richten op deze urban markt, waarmee Popal primair focust op de jongere generatie e-bike en stadsfiets kopers in het prijssegment tot 2.500 euro.

BSP focust op het comfortsegment, gericht op goede kwaliteit en betrouwbaarheid, in een prijsklasse tot 3.500 euro. Keewee bakfietsen gaan verder als model onder de vlag van Cangoo, waarmee één sterk bakfietsen-merk ontstaat met zowel tweewielers als driewielers tot 5.000 euro. SuperSuper zal zich blijven richten op kinderfietsen, een segment waar andere fabrikanten steeds minder aandacht voor hebben.

Integratie van BSP in PMG volledig afgerond

Sinds de overname in 2021 is BSP stapsgewijs geïntegreerd in PMG, met als resultaat synergieën op het gebied van onder meer R&D en logistiek. Als laatste stap is recent ook het salesteam van BSP samengevoegd met PMG, waardoor nu vanuit één portfolio met vier merken wordt gewerkt. Onder de vlag van PMG is BSP klaar voor een verdere groei in de toekomst.

Wij zien tevredenheid van onze dealers als de sleutel tot een succesvolle toekomst. ”
— Erik Schreuders

“In 2024 ligt onze focus naast de vernieuwingen in de collectie op tevredenheid van onze dealers”, verklaart sales director Erik Schreuders. “Wij zien dit als de sleutel tot een succesvolle toekomst. Het afgelopen jaar is hard gewerkt aan een pakket verbeteringen in onze serviceverlening. De dealer moet dit gaan merken door soepelere processen, onder meer door de geheel nieuwe dealerportal en betere beschikbaarheid van onderdelen. Daarnaast ligt er ook een nieuw, transparant pakket aan dealercondities klaar. Hiermee verwachten we dit jaar een grote stap voorwaarts te kunnen zetten in de tevredenheid bij onze dealers.”

Dealers worden de hele maand februari ontvangen in de werkspoorkathedraal in Utrecht.
Dealers worden de hele maand februari ontvangen in de werkspoorkathedraal in Utrecht.

PMG dealer event ‘24

De hele maand februari ontvangt PMG dealers om de nieuwe ontwikkelingen toe te lichten, op het kantoor in de werkspoorkathedraal in Utrecht.  Bovendien kunnen zij profiteren van exclusieve Bike Event kortingen. Dit creëert een uitgelezen mogelijkheid voor dealers om hun assortiment te vernieuwen en het seizoen sterk te beginnen. Inschrijven voor het dealer event is mogelijk via de accountmanagers van PMG. Ook is het PMG dealerboek 2024 per mail aan te vragen of digitaal te bekijken, waarin de volledige collectie en vernieuwingen zijn samengevat.

Dit artikel is gesponsord door PMG.