“Nederland is een focusmarkt. We blijven daarin investeren en intensiveren er onze werkzaamheden om verder te kunnen groeien. De nieuwe website voor Pegasus maakt integraal onderdeel van onze groeistrategie uit”, zegt Hugo Velthuis van ZEG Benelux.
“Ons verkoopkanaal is het dealernetwerk. Ter ondersteuning daarvan hebben we op de nieuwe website diverse zaken zodanig ingericht dat het werk van onze dealers gemakkelijker wordt en dat zij dankzij het online platform meer offline consumentenverkeer kunnen verwelkomen. We willen zo veel mogelijk klanten doorsluizen naar de winkels, onder andere door hen online een proefrit te laten boeken.”
Brand experience
“In de afgelopen drie jaar heeft de digitale techniek niet stilgestaan. En hebben we het merk met elkaar nog scherper weten te zetten. Dusdanig scherp dat we hebben gezegd: de communicatie op de op website sluit niet meer aan bij het merk dat we zijn. Inmiddels is wel duidelijk: Pegasus is gewoonweg meer fiets voor hetzelfde budget. Die propositie proberen we steeds breder te laden, ook via onze website."
"De nieuwe website is extreem gericht op storytelling. We inspireren consumenten rond om het merk en informeren hen over de modellen en specificaties. Niet eens op een heel erg hippe en flashy manier. Sterker nog, dat is niet eens zo’n goed idee als je kijkt naar het grootste deel van de zeer brede doelgroep. We zetten overal de deuren open om op een heel laagdrempelige, toegankelijke manier en langs een duidelijk storyline – met veel foto’s, video’s en animaties – het verhaal van Pegasus te vertellen. Het is een brand experience.”
Meer traffic
Voor de dealer is de website met de daaraan gekoppelde online marketing prettig en voordelig. Want meer consumenten zullen het merk (her)kennen en er gericht naar vragen bij een bezoek aan de winkel.
“De consument krijgt op de website perfecte informatievoorziening en een mooie presentatie van de modellen voorgeschoteld. Vervolgens zorgt een slimme funnel ervoor dat hij daadwerkelijk naar de dealer toegaat. Daar klopt hij na al het online voorwerk goed ingelezen aan. Hij vraagt: ‘Ik wil weleens een Pegasus zien’. De dealer hoeft minder moeite te doen. In principe zijn het keiharde leads die Pegasus op deze manier aandraagt.”
Traffic versterkende features zijn er genoeg. Het begint onder andere met een digitale keuzehulp die de consument op basis van korte vragen over het gewenste gebruik naar een aantal voorkeursmodellen leidt. De consument krijgt een online overzicht gepresenteerd waarin de verschillende modellen met elkaar worden vergeleken.
“Met korte klikken wordt er een link gelegd met het dealernetwerk. De consument krijgt de nodige online prikkels om bijvoorbeeld een proefrit bij een dealer te boeken. Er is ook volop ruimte voor de tweewielerwinkel zelf. In een soort miniwebsite binnen de gehele website wordt de winkel voorgesteld. Hier is te zien welk deel van het assortiment door de dealer is besteld. De consument weet dus vooraf welke Pegasus-fietsen waar te vinden zijn.”
Dit artikel is gesponsord door ZEG.