Bike Totaal pakte de tijd na het faillissement van Stella fors uit. Met het ‘Best Effort’ aanbod wil de organisatie zorgen dat alle aangesloten winkels Stella-eigenaren helpen. Het ‘Best Effort’ plan geldt niet voor e-bikes die na het faillissement verkocht zijn. De unieke onderdelen, zoals motoren, accu’s en verlichting zijn speciaal voor Stella vervaardigd. Herman Bramer, CEO van Dynamo is naarstig op zoek naar leveranciers en andere partijen om het een en ander te realiseren. Nu weet ik toevallig dat er ook Bike Totaal-leden zijn waar de werkplaatsen al overbelast zijn en dat deze ondernemers er niet bepaald op zitten te wachten. Wellicht dat een inruilactie aan te bevelen is. De Stella’s kunnen dan mooi naar het buitenland geëxporteerd worden. Opkopers te over.
Het grote verkoopsucces van Stella was het resultaat van een zeer agressieve en kostbare advertentiestrategie en door het bewust uitschakelen van reguliere fietsenwinkels. Toen ze daar toch mee begonnen werd het lastig en dat lijkt nu ook het geval bij Amslod: 20 december werd bekend dat zij ook faillissement gaan aanvragen en alle winkels per direct gesloten zijn. Dat betekent weer veel consumenten die ergens met hun reparaties naar toe moeten.
Pijlen gericht op 2025
Dit jaar is bijzonder snel verlopen. Iedereen richt de pijlen op 2025. Pas aan het einde van het nieuwe jaar weten we hoe het met de branche gaat en welke organisaties, fabrikanten en retailers een pluim verdienen.
Tijdens de komende vuurwerk verkoopperiode worden er geen pijlen meer verkocht en geldt het vuurwerkverbod in steeds meer steden. Daarentegen stijgt de verkoop van illegaal vuurwerk elk jaar weer. Waar is het misgegaan?
Fijne Kerstdagen en een spetterend Oud & Nieuw toegewenst!
Ron Haker
Wil je reageren op deze column: mail dan naar info@ronhaker.nl