Joris Smink van hoofdpartner ANWB: ‘Winkelverkiezing daagt de branche uit’

De Tweewielerwinkel van het Jaar-verkiezing is een begrip in fietsenland. Niet alleen doen er veel winkels mee om zichzelf te profileren en anderen een kijkje in de keuken te gunnen, ook is er een mooie waaier aan partners opgebouwd van bedrijven die het evenement sponsoren. De ANWB behoort daar al jaren toe.
Joris Smink - ANWB gelooft in de kracht en de kennis van de tweewielvakhandel.

Joris Smink, salesmanager Tweewiel bij de ANWB, vertelt over het partnerschap van de ANWB bij de verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar. “We zijn dit jaar wederom hoofdpartner van het evenement en daar zijn we trots op. Door middel van dit partnership helpen we ondernemers en consumenten, voor ons twee zeer belangrijke doelgroepen. Ondernemers omdat zij voor ons een belangrijke partner zijn in de verkoop van onze fietsverzekeringen en consumenten omdat we 4,7 miljoen ANWB leden helpen zorgeloos te genieten van het fietsen. In deze verkiezing komen die twee werelden samen. Het geeft ondernemers de kans zich te profileren in de markt waardoor consumenten weten waar ze met een gerust terecht kunnen voor de aankoop en service van een fiets.”

Verkiezing brengt sector naar een hoger plan

De verkiezing, waarvan de winnaar in september op de beurs Vélovak in Gorinchem bekend wordt gemaakt, tilt de sector in de ogen van Smink naar een hoger plan. “Wat we van vorige winnaars horen, is dat er meer klanten komen maar ook dat collega’s hen om advies vragen hoe ze hun serviceniveau kunnen verhogen. En precies daar gaat het om, die wisselwerking op gang brengen tussen de deelnemende bedrijven. Zodat ze van elkaar kunnen leren. Daar is dit evenement het aangewezen middel voor.”

Ondernemers wijzen op kwaliteit

Smink vindt de verkiezing belangrijk, juist om ondernemers en consumenten te wijzen op kwaliteit en dienstverlening: “Meer dan een miljoen consumenten raadplegen jaarlijks onze fietsvergelijker op ANWB.nl en de meesten vinden daarna de weg naar de fietsenwinkel voor een proefrit of aanschaf. Dit geeft aan dat de fysieke winkel een belangrijke toegevoegde waarde vertegenwoordigt in de zoektocht van consumenten naar hun ideale fiets. Die waarde zit niet alleen in het aanbieden van het product zelf, maar ook in alle diensten eromheen. Met deze verkiezing maken we dat zichtbaar aan de consument én vakgenoten. Hiermee dagen we de branche uit kritisch naar zichzelf en de ander te kijken, om uiteindelijk nóg beter te worden.”

Samenwerking van ondernemers met ANWB

Oorspronkelijk was de verkoop van verzekeringen de basis van de samenwerking tussen ANWB en fietsondernemers. Smink legt uit dat ANWB echter veel meer faciliteert om een win-winsituatie voor ondernemers én leden te creëren: “We hebben een unieke situatie met aan de verzekeringskant een netwerk van kwalitatief hoogwaardige fietsaanbieders en aan de ledenkant 4,7 miljoen leden die allemaal fietsen. Slim combineren van deze doelgroepen geeft mooie kansen. Zo hebben we ANWB FietsLease geïntroduceerd. Consumenten met een leasefiets profiteren tijdens de looptijd van drie jaar voor een vaste prijs van een nieuwe fiets inclusief verzekering, onderhoud, reparaties, eventuele accuvervanging en Wegenwacht Fiets Service en dit alles bij de ANWB aangesloten dealer in de buurt. Slim toch?”

Meld je nú aan!

Schrijf je bedrijf nú in op www.tweewielerwinkelvanhetjaar.nl
Let op: je inschrijving moet binnen zijn op maandag 14 juni aanstaande.

Hoofdpartner:

Partner:

Vriend van de Verkiezing: