Gesponsord

'Zo doe je mee aan maatschappelijke fietscampagnes' - BLOG Joris Smink

'Zo doe je mee aan maatschappelijke fietscampagnes' - BLOG Joris Smink
De ANWB vraagt aandacht voor de fietsvaardigheid van kinderen.

Tweewielerzaken die fietsverzekeringen van de ANWB aan consumenten aanbieden, profiteren nog meer van de power van Nederlands bekendste consumentenorganisatie. Een tastbaar voorbeeld daarvan is de campagne 'Elk kind veilig op de fiets' die eerder in maart begon.

“Als ANWB kunnen we meer bieden dan verzekeringen alleen. De samenwerking gaat verder. We zijn uitgegroeid tot een partner van tweewielerzaken en op verschillende manieren maken we onze band nog hechter. Dit is wat mij betreft de basis voor duurzaam succes”, zegt Joris Smink van ANWB Verzekeringen.

Elk kind veilig op de fiets

Een mooi voorbeeld daarvan is de campagne ‘Elk kind veilig op de fiets’. Daarmee vraagt de ANWB aandacht voor de fietsvaardigheid van kinderen en voor het ANWB Kinderfietsenplan. Dit plan heeft als doel dat alle kinderen al op jonge leeftijd over een fiets kunnen beschikken, ook als gezinnen een kleinere portemonnee hebben. De ANWB roept op om fietsen te doneren en in te leveren bij onder andere fietsenzaken. Vervolgens worden ze daar opgehaald en opgeknapt, zodat kinderen die deze fietsen hard nodig hebben, snel hun eerste meters kunnen maken.

“Elk kind veilig op de fiets laat op een mooie manier de kracht van samenwerking zien. Het is voor fietsenwinkels een mooie manier om een steentje bij te dragen aan een mooiere maatschappij. En omdat wij de actie organiseren hoeven ze zich alleen maar te richten op de dingen waar ze goed in zijn. Zo zorgen wij ervoor dat retailers op laagdrempelige wijze op deze campagne kunnen inhaken, zonder dat dat al te veel inspanningen vergt.”

Kinderfietsenplan

Tweewielerzaken kunnen inzamelpunt worden voor het ANWB Kinderfietsenplan. “Het inlevermoment is een mooi moment om iemand kennis te laten maken met de winkel”, zegt Smink. “We leveren POS-materiaal aan, waaronder een raamsticker die duidelijk maakt: wij zijn een inleverpunt. In het geval een zaak te weinig ruimte heeft om fietsen in te zamelen, hebben we alternatief POS-materiaal waarmee een ondernemer wel het initiatief kan ondersteunen en promoten. Daarnaast staan er in onze online portal social media posts klaar. Gezamenlijk laten we zien: we doen iets voor de maatschappij.”

Kinderfietsenplan: "Gezamenlijk laten we zien: we doen iets voor de maatschappij”.

Inmiddels is gebleken dat veel tweewielerzaken dankbaar en succesvol gebruik maken van de geboden mogelijkheden. “Veel van onze klanten trekken graag met ons op, omdat de ANWB nou eenmaal een sterk merk is voor veel consumenten. Dat geeft vertrouwen. Zo’n campagne is een gemakkelijke manier om op onze naam mee te liften”, stelt Smink.
“Wat we terug horen van deelnemende winkels die onze verzekeringen aanbieden, is dat zij in contact komen met nieuwe klanten. Dat creëert kansen om bijvoorbeeld fietsen en accessoires te verkopen, in combinatie met een verzekering van de ANWB. Op deze manier zorgen we voor een win-win situatie.”

Meer ANWB-campagnes op komst

Joris Smink, salesmanager Tweewieler bij de ANWB.

De campagne ‘Elk kind veilig op de fiets’ is begin maart begonnen en is uiterst succesvol, ondanks de coronabeperkingen. “Er wordt flink gedoneerd. En de campagne is nog lang niet ten einde. Ook zijn er goede samenwerkingen met gemeentes en sociale werkplaatsen die de fietsen opknappen. Zo snijdt het mes aan meerdere kanten”, zegt Smink.
“Later dit jaar komen er opnieuw campagnes en acties waar tweewielerzaken op kunnen aanhaken. Onder andere fietsverlichting is een belangrijk thema waarop we ons onderscheiden. Samen maken we Nederland weer een stukje veiliger.”

Dit artikel is gesponsord door ANWB

Gesponsord
Gesponsord
ANWB

Gesponsord ANWB: 'Branchebrede aanpak kan het tij rond fietsdiefstal keren'

De schadelast als gevolg van fietsdiefstal is dermate toegenomen, dat onmiddellijke actie noodzakelijk is. De ANWB is initiatiefnemer van een systeemaanpak, waarbij stakeholders samen op meerdere fronten tegelijk aan oplossingen werken.

Was 2022 nou een goed of slecht jaar voor retailers? Gesponsord
Gesponsord
ANWB

Gesponsord 'Waar ligt jouw toegevoegde waarde als fietsvakhandel?'

Winter 2022 - 2023; hét moment voor reflectie en bezinning. Wat gebeurde er in het voorbije jaar? Wat ligt er in het verschiet? En welke strategische keuzes maak je? Als ondernemer is met name dat laatste belangrijk. Degenen met een visie en vooruitziende blik en die vroegtijdig anticiperen, plukken daar straks de vruchten van. Een blog van Joris Smink van ANWB.

Joris Smink, salesmanager Tweewiel ANWB. Gesponsord
Gesponsord
ANWB

Gesponsord Unigarant pakt uit tijdens vijftigjarig jubileum

Er is reden voor een feestje: Unigarant, het verzekeringsbedrijf van de ANWB, bestaat vijftig jaar. "In die tijd hebben we samen met de vakhandel een fantastisch netwerk opgebouwd en zijn we uitgegroeid tot marktleider in fietsverzekeringen. Een dankjewel aan al deze fietsenzaken is dus zeker op z'n plaats. Om de gezamenlijk bereikte mijlpaal te vieren, hebben we dit jaar veel activiteiten met en voor onze partners." Een blog van Joris Smink.

ANWB

Tweewieler Café: de potentie van fietslease

Wat is de potentie van fietslease richting particulieren en bedrijven en hoe verzilver je de kansen die fietslease je biedt? Tijdens het eerste Tweewieler Café gingen Joris Smink van de ANWB en Mark Danhof van Lease A Bike hier uitgebreid op in. Kijk het interview nu terug.