Ebike4Delivery verplaatst productie van Polen naar Nijmegen

Ebike4Delivery verplaatst productie van Polen naar Nijmegen
Ebike4Delivery levert elektrische bezorgfietsen aan onder meer Domino's, Subway, Thuisbezorgd, etc. Foto: Ebike4Delivery

Ebike4Delivery produceert zijn elektrische bezorgfietsen voortaan in Nederland in plaats van Polen. Met de verhuizing hoopt het bedrijf de kwaliteit van de fietsen te verhogen.

De Nederlandse maker van bezorgfietsen Ebike4Delivery gaat zijn productie naar Nederland verplaatsen. Het bedrijf liet zijn elektrische bezorgfietsen eerder produceren door een externe partij in Polen, maar de productie vindt voortaan plaats vanuit de vestiging in Nijmegen.

Het bedrijf gaat de komende twee jaar 15 miljoen euro investeren in de Nederlandse vestiging om onder meer de productiecapaciteit verder uit te breiden en het servicenetwerk te vergroten. De komende vijf jaar streeft de fietsenfabrikant ernaar om ruim 30.000 elektrische fietsen te produceren. In het nieuwe magazijn gaan veertig mensen werken.

Bezorgketens als klant

Met de verhuizing hoopt Ebike4Delivery de kwaliteit van de fietsen te verhogen en "meer grip" te krijgen op het hele maakproces. "Nederland is niet alleen ons grootste afzetgebied, maar ook het land met de meeste kennis en ervaring op het gebied van fietsen", legt managing director Frans Brittijn uit. "We zijn trots dat we hier de komende jaren duizenden hoogwaardige e-bikes voor de bezorgmarkt gaan bouwen.”

De elektrische fietsen van Ebike4Delivery zijn speciaal ontworpen voor maaltijdbezorgers. Klanten van het bedrijf zijn onder meer pizzaketens Domino's Pizza en Papa John's en broodjesketen Subway. De onderneming is sinds 2024 onderdeel van Cycle en profiteerde sindsdien van het internationale netwerk van het Duitse mobiliteitsbedrijf om de productie, assemblage, branding en dienstverlening te verbeteren.

Door de productie naar Nederland te halen, hoopt Ebike4Delivery ook duurzamer te werken op basis van zijn circulaire aanpak. Versleten batterijen worden getest en gedemonteerd, onderdelen worden hergebruikt en gebruikte fietsframes worden geïnspecteerd, opgeknapt en opnieuw gespoten om opnieuw ingezet te worden.