Bike Event: hét moment voor kennismaking met snelgroeiend PMG

Popal Mobility Group (PMG) is volop in ontwikkeling. Het merkenportfolio is uitgebreid en daarnaast heeft het bedrijf een prachtig pand betrokken aan de rand van Utrecht. Tijdens het PMG Bike Event (zondag 13 tot en met dinsdag 15 maart) gaan de deuren wagenwijd open voor retailers, op afspraak. Een hoogtepunt is de officiële introductie van Bird Bike op de Benelux-markt.
Delen:
"We zijn begonnen met een klein team – op dit moment zitten hier veertig medewerkers – maar gelet op de groeiambities neemt dat aantal snel toe. Er zijn op dit moment tientallen vacatures”, vertelt Aryan Popal, die het bedrijf samen met zijn broer Daniël runt.

Het hoofdkantoor van PMG verhuisde onlangs naar de Utrechtse Werkspoorkathedraal, een historische plek waar ooit treinen werden ontworpen en gebouwd. “Deze locatie past ons heel erg goed. Tot 2017 zaten we niet heel ver hier vandaan, in feite keren we dus terug naar onze roots”, zegt Daniël Popal, wiens bedrijf in de tussenliggende jaren opereerde vanuit het Brabantse Drunen. Daar heeft PMG nog altijd haar logistieke centrum.

Vanuit Utrecht gebeurt vrijwel alles, behalve de uitlevering. “Productontwikkeling, sales, marketing, finance, aftersales ondersteuning – alle belangrijke zaken voeren we hier uit. En dat voor het hele palet aan merken dat we vertegenwoordigen. We zijn begonnen met een klein team – op dit moment zitten hier veertig medewerkers – maar gelet op de groeiambities neemt dat aantal snel toe. Er zijn op dit moment tientallen vacatures”, zegt Aryan Popal, die het bedrijf samen met zijn broer Daniël runt.

Mobiliteitspartner

“De strategie van PMG is dat we een mobiliteitspartner in Europa willen worden. Dat blijkt ook wel uit ons portfolio met elkaar aanvullende merken. Supersuper heeft de kinderfietsen, Cangoo de bakfietsen voor gezinnen. Popal brengt de lifestyle fietsen in het middensegment, BSP gaan we in alles steeds sterker positioneren als hét premium fietsenmerk. Bird Bike wordt de fiets voor starters en (young) professionals”, zegt Popal. “Ons portfolio wordt alsmaar completer. Maar we zijn er nog niet, met name in het sportieve segment liggen nog kansen.”

Het PMG Bike Event wordt gehouden op:

Zondag 13 maart (van 10.00 tot 17.00 uur)
Maandag 14 maart (van 9.00 tot 21.00 uur)
Dinsdag 15 maart (van 9.00 tot 21.00 uur).

Aanmelden kan via www.pmgbikeevent.nl

Indruk maken

PMG moest de afgelopen periode alle zeilen bijzetten om de groei in goede banen te leiden. Daarnaast slurpte de verhuizing veel energie op. “We zijn een tijdje ietwat terughoudend geweest in het honoreren van dealeraanvragen. Maar inmiddels zijn we zover dat dat weer kan. De infrastructuur is geoptimaliseerd: we hebben nieuwe collega’s in Utrecht en Azië, het aantal eigen bussen is verdubbeld en er is extra fabriekscapaciteit. Qua beschikbaarheid zitten we uitstekend: we starten het seizoen met een vol magazijn, en gedurende het seizoen wordt het magazijn meerdere malen aangevuld.”

PMG ontdekken

Het PMG Bike Event is de uitgelezen mogelijkheid voor retailers om kennis te maken met PMG. Ook het bestaande netwerk is na een tijd van minder face-to-face-contact vanwege corona van harte welkom. “We zijn trots op hetgeen we in vrij korte tijd hebben gerealiseerd en laten dat graag aan alle retailers zien”, stelt Popal. “In de grote eventhal, onder hetzelfde dak als ons kantoor, creëren we werelden waar alle merken zich presenteren. We werken op afspraak, zodat iedereen die komt maximale aandacht krijgt.”

Bijzonder is dat Bird Bike tijdens het PMG Bike Event de officiële lancering op de Benelux-markt doet. Er komt vanuit Californië een team van medewerkers over die dealers uit eerste hand over alle productdetails vertellen. “Je kunt maar één keer een eerste indruk maken. En ik zeg je: dat gaan ze ontzettend goed doen. Bird Bike heeft fantastische producten en daarnaast een gelikte presentatie”, zegt Popal, die benadrukt dat alle PMG-merken via de vakhandel verkocht worden.

Grootse marketingplannen

Tijdens het PMG Bike Event licht PMG ook een tipje van de sluier op als het gaat om toekomstplannen en de marketingaanpak voor later dit jaar. “We gaan er als PMG voor zorgen dat onze dealers direct profiteren van onze inspanningen op marketinggebied”, zegt Popal. “Voor de merken Popal, BSP en Bird Bike komt er een landelijke campagne, met in de mix zichtbaarheid via out of home, radio en online. We beginnen in april en gaan tot de zomer door. Na de vakantie benutten we het back-to-school-moment. We willen samen met onze dealers succesvol zijn.”

Dit artikel is gesponsord door PMG.