Zeker voor fietsbranche geldt: 'De jeugd is de toekomst'

Kinderfietsen zijn een essentieel element in het verhogen van de omzet: met kinderfietsen kun je de hele familiekring helpen. Ouders komen binnen in de winkel voor een kinderfietsje voor hun dochter, maar gaan naar huis met een e-bike voor hun studerende zoon en een transportfiets voor de zware boodschappen.

Kinderfietsen zijn tevens belangrijk voor het totale aanbod en de tevredenheid van zowel ouder en kind, beaamt Eric van der Wekken, eigenaar Bike Totaal Nijensteen: “De jeugd is de toekomst. Vroeger goed geholpen, maar nu nog steeds klant.”

Volgens Van der Wekken is kinderfietsenmerk Supersuper een echte omzetversterker. “Niet alleen zijn de fietsen van hoge kwaliteit, ook spreekt het merk met haar bijzondere merkidentiteit en vrolijke uitstraling tot de verbeelding van ouders en kinderen. Supersuper stimuleert de power van fantasie en nieuwsgierigheid en maakt daarmee een mooiere en open samenleving mogelijk voor ieder kind.”

Standaard rijklaar

De prijs daarentegen laat niets aan de verbeelding over. Supersuper-fietsen zijn in vergelijking met andere kinderfietsen enorm voordelig en daarom een waardevolle aankoop voor gezinnen in Nederland.

“De fietsen zijn kwalitatief hoogwaardig en worden standaard rijklaar geleverd met zijwieltjes. Daarnaast is het brede assortiment met talloze opmerkelijke kleuren en patronen een echte must-have voor elke ouder en kind.”

Aanwinst fietswinkel

Het advies voor collega-dealers van Van der Wekken? “Kinderfietsen zijn een aanwinst voor je fietsenwinkel. Niet alleen blijken ze keer op keer een groot aandeel te hebben in de omzet, ook vergroot het met de kleurrijke modellen gelijk het aanzien en uiterlijk van de winkel. Zeker een merk als Supersuper is hierin een positieve aanwinst: zij investeren met hart en ziel in dealer en marketing, en zijn daarmee een fantastische aanwinst voor elke fietsdealer.

Dit artikel is gesponsord door Supersuper