Tweewielerwinkel van het jaar 2020: de eerste 5 genomineerden

De verkiezing van de Tweewielerwinkel van het Jaar 2020 gaat de volgende ronde in. Uit de vele inschrijvingen zijn door de vakjury 20 bedrijven genomineerd. Dit zijn de eerste 5 bedrijven die meedingen naar de prestigieuze titel.

Net als bij de voorgaande edities was ook dit jaar het niveau van de tweewielerbedrijven die zich hebben inschreven hoog. De vakkundige, onafhankelijke vakjury besteedde flink wat tijd en discussies aan de beoordeling van de inzendingen. Daarbij zijn onder andere de financiële prestaties van het bedrijf, het ondernemerschap, de uitstraling van winkel en werkplaats en de maatschappelijke rol van het tweewielerbedrijf bekeken. Uiteindelijk kwam de jury tot 20 genomineerden. Dit zijn de eerste 5, de komende dagen presenteren we de andere 15 (in willekeurige volgorde). De genomineerde bedrijven krijgen de komende tijd bezoek van een mystery shopper, worden online geanalyseerd en krijgen nog een uitgebreidere financiële check.

Ben de Ruiter Tweewielers

  • Ondernemer: Ben de Ruiter
  • Vestigingsplaats: Nijkerk (NL)
  • Showroomoppervlak: 190 m2
  • Werkplaatsoppervlak: 30 m2

Waarom zou je Tweewielerwinkel van het Jaar 2020 moeten worden?

“We richten ons op de e-biker die op zoek is naar het beste product en de wielrenner die de racefiets wil die écht bij hem past. Daarbij werken we puur uit passie en liefde voor de fiets en de wielersport. We zijn een onderscheidende winkel met andere producten dan onze collega’s uit de omgeving, werken samen met lokale ondernemers en organiseren onder andere toertochten en workshops.”

De Jonge 2 Wielers

  • Ondernemers: Bernard en Angela De Jonge
  • Vestigingsplaats: Noordscheschut (NL)
  • Showroomoppervlak: 800 m2
  • Werkplaatsoppervlak: 72 m2

Waarom zou je Tweewielerwinkel van het Jaar 2020 moeten worden?

“We bieden de regio al meer dan 50 jaar een compleet aanbod en onderscheiden ons met een goede werkplaats en vakvolwassen monteurs die jaarlijks op cursus gaan. Ons credo is ‘help een klant zoals je zelf geholpen wilt worden’. De belangrijkste doelgroep voor onze recent vernieuwde winkel en werkplaats is de e-biker. We binden ze aan ons door kwaliteit te leveren, service te bieden en sfeer te bieden.”

Fietsen Gerrit Claessens

  • Ondernemer: Gerrit Claessens
  • Vestigingsplaats: Oelegem (B)
  • Showroomoppervlak: 75 m2
  • Werkplaatsoppervlak: 75 m2

Waarom zou je Tweewielerwinkel van het Jaar 2020 moeten worden?

“Onze tweewielerwinkel gespecialiseerd in racefietsen en e-bikes is niet de grootste in zijn segment en dat willen we ook bewust zo houden. We hebben ons dienstenaanbod opgebouwd rond de slogan ‘Bike Like A Pro’. Onze klanten moeten hetzelfde gevoel hebben als de wielrenners in de professionele profploegen. Daarbij gaan we aanzienlijk verder dan alleen fietsen verkopen en onderhouden. Zo bieden we extra diensten aan die uiteenlopen van hydrofobe fietscoatings tot workhops fietsonderhoud.”

Maxstein Tweewielers

  • Ondernemer: Robert Schut
  • Vestigingsplaats: Ede (NL)
  • Showroomoppervlak: 1.200 m2
  • Werkplaatsoppervlak: 80 m2

Waarom zou je Tweewielerwinkel van het Jaar 2020 moeten worden?

“Onze fietsende klanten weten waarom we Tweewielerwinkel van het Jaar moeten worden; omdat we het lef hebben om trendsetter te zijn en een betrouwbaar advies voor fietsplezier vormen. We bedienen een brede doelgroep die we bereiken door mond tot mond-reclame, persoonlijk contact, gerichte communicatie, ondersteuning van lokale goede doelen en activiteiten en de verkoop van producten met een grote maatschappelijke waarde.”

Smit Brandhoff Tweewielers

  • Ondernemer: John Brandhoff
  • Vestigingsplaats: Grootebroek (NL)
  • Showroomoppervlak: 500 m2
  • Werkplaatsoppervlak: 125 m2

Waarom zou je Tweewielerwinkel van het Jaar 2020 moeten worden?

“Dit jaar hebben we twee toonaangevende wielerzaken uit de regio samengevoegd tot een nieuwe zaak op een A-locatie. Hiermee hebben we de toon opnieuw kunnen zetten. Met een uitgebreider team en een groot assortiment kunnen we de klant nog beter bedienen in een moderne winkel die helemaal van deze tijd is. Daarbij nemen we de tijd voor elke klant die ons bezoekt, of die nu komt voor een nieuwe fiets of een ventieldopje.”

Dit artikel wil je nu natuurlijk ook lezen:


Hoofdpartner

Partner