Basil lanceert innovatieve en stijlvolle fietsregenkleding

Basil lanceert innovatieve en stijlvolle fietsregenkleding

"I hope it's going to rain today!". Met deze opvallende slogan introduceert Basil haar nieuwste productgroep: fietsregenkleding. Want de belangrijkste redenen om niet naar het werk te fietsen, is de angst dat het gaat regenen en dat je bezweet arriveert, bleek begin dit jaar uit onderzoek van Shimano-Steps onder 12.000 respondenten.

Met de Basil fietsregenkleding, die bestaat uit drie lijnen, staat de consument niets meer in de weg om 365 dagen per jaar te gaan fietsen. Alle items uit de collectie zijn immers ademend, waterdicht en ook nog eens zeer stijlvol.

Bij het ontwikkelen van de series is er speciaal aandacht besteed aan een perfecte pasvorm en maatopbouw. Daarmee heeft de fietser op de juiste plaatsen meer bewegingsvrijheid. Daarnaast is de fietsregenkleding voorzien van hoogwaardige reflectie. Uniek is ook de in hoogte verstelbare capuchon van de Basil Skane-serie, waarmee het mogelijk wordt een helm (of een volumineus kapsel..;)) onder je capuchon te dragen.

Want je wil immers een regenjas die er niet meer uitziet als… een traditionele regenjas”

De gebruikte materialen (T-Fabric) zijn zoveel mogelijk milieuvriendelijk, 'fashionable matt' met een hoog tactiel gevoel, en van hoge kwaliteit. Naast alle functionele aspecten, was Basil het aan haar reputatie en merk verplicht om de regenkleding ook heel stijlvol te ontwikkelen. Want je wil immers een regenjas die er niet meer uitziet als … een traditionele regenjas.

De prachtige matte stof, het 'stille' Scandinavische design, de fraaie unikleuren en de ton-sur-ton reflectie maken de series eyecatchers aan je kapstok. Waarmee je natuurlijk absoluut gezien mag worden op de fiets én waardoor je zelfs hoopt dat het gaat regenen!

Drie lijnen:

1. Basil Hoga (Comfort)

De Comfort-serie Basil Hoga is de basisserie van Basil. Alhoewel je daar eigenlijk niet mag spreken, zo luxe en hoogwaardig is deze serie. Zo heeft de serie een ademend vermogen van 5.000 MVP, met dito waterdicht vermogen (5.000 WP), DWR-coating, stretch en ton-sur-ton reflectie. Alle items worden geleverd in een pouch, kennen een uitgebreid maatsysteem en hebben een perfecte pasvorm gebaseerd op TNO-onderzoek.

Een tal van slimme innovaties zorgt voor optimaal gebruik tijdens het fietsen. “We zetten hiermee nieuwe maatstaven, durf ik wel te stellen. De prijs/kwaliteit én stijl, is ongekend,” aldus Patrick Ebbeling, de man die verantwoordelijk is voor Basil Cyclist rainwear.

2. Basil Mosse (Urban)

De Basil Mosse past perfect bij het uptempo van de city. Werk, vrienden, uitgaan, naar de bios of juist helemaal zen na een poweruurtje in de sportschool. De parka trek je iedere dag aan, waar je ook naartoe gaat (op de fiets). Ook wanneer het regent. De Mosse-serie kent namelijk dezelfde functionaliteiten als de Hoga-serie, zoals 5.000 WP/5.000 MVP, stretch en ton-sur-ton-reflectie. Maar aan de Mosse-collectie is meer fashion toegevoegd, zodat je in stijl op naar jouw favoriete adres fietst. Kortom, de Mosse regenjas is de ideale tussenjas!

De serie bestaat uit parka’s (en bijpassende broeken) voor heren en dames, poncho’s en een stijlvolle trenchcoat. Als de meest fashion en urban serie heeft de Basil Mosse een speciaal plekje in onze collectie.

3. Basil Skane (Active)

De Basil Skane serie is speciaal ontwikkeld voor de forens die het beste vraagt van fietsaccessoires. De T-Fabric 10.000 WP/10.000 MVP is two-way stretch, lichtgewicht, mag het onafhankelijk label dragen van Bluesign en is daarmee bewezen eco-vriendelijk. Uniek is de verstelbare capuchon die zorgt dat ook een helm gedragen kan worden onder de capuchon (of een volumineus kapsel).

Er is een dames- en herenjas ontworpen met een nauwsluitende pasvorm, zodat ook bij hoge snelheden de kleding aangesloten zit. Dankzij de 2-way stretch zal de regenkleding comfortabel zitten.

Selectieve distributie

In tegenstelling tot de overige Basil-collectie, zal de kleding selectief gedistribueerd worden. “Een beperkt aantal grossiers per land zal de lijn aan gaan bieden. Daarmee krijgt de fietsregenkleding de aandacht en zorg die het verdient”, aldus Marc Roelofsen, CEO van Basil.

“We hebben het over de grootste introductie van Basil ooit. Er komen 133 artikelen bij. Daarom hebben wij ook voorwaarden opgesteld voor de offline en online verkoop, zodat zaken als content, kwaliteit van het klantencontact en de consumentenervaring gewaarborgd zijn.”

Consumenten verleiden (vaker) te gaan fietsen

De regenkleding draagt direct bij aan de merkbelofte van Basil: 'Spread the cycling joy!' Basil heeft zichzelf immers de opdracht gegeven om consumenten te 'verleiden' (vaker) te gaan fietsen. Dat doet ze door de mooiste en relevantste fietsaccessoires te ontwikkelen. Fietsen is (bewezen) gezond, goed voor jezelf en goed voor de wereld. Het Ulftse bedrijf wil met haar producten graag bijdragen aan meer gebruik van de fiets en daarmee een betere wereld.

“De toepassing van materialen met onafhankelijk Bluesign-label past daar perfect in”, aldus Marthijn van Balveren, eigenaar van Basil en MIK. “Ook hebben we dit jaar op ons hoofdkantoor geïnvesteerd in zoveel zonnepanelen, waardoor wij meer stroom opwekken dan wij verbruiken.”

Introductie op Basil-stand op Eurobike

De nieuwe regenkleding werd onlangs geïntroduceerd op de Eurobike 2019 in Friedrichshafen (D).

De kleding is an sich al een magneet in elke winkel”

Op de stijlvolle stand van het innovatieve bedrijf, mocht  Frank Holstein (Visual Merchandiser bij Basil) helemaal losgaan en prachtige combinaties maken met de kleding en de andere Basil accessoires.

“Het is prachtig om te zien, de kleding is an sich al een magneet in elke winkel, maar de combinatie met de andere accessoires maakt het helemaal next level”, aldus de enthousiaste Holstein.  De eerste series zullen begin december 2019 leverbaar zijn.

Dit artikel is gesponsord door Basil.