artikel

Bike Totaal Van Hulst: Medewerkers bepalen klanttevredenheid

Ondernemen 614

Bike Totaal Van Hulst: Medewerkers bepalen klanttevredenheid

Het beste fietsbedrijf van de regio zijn. Dat is de missie van Bike Totaal Van Hulst. De eigenaren maken intensief gebruik van trainingen, workshops en coaching om dit doel te bereiken. Het programma Werken aan werkgeverschap van BOVAG, Innovam en OOMT ondersteunt hen daarbij.

Bike Totaal Van Hulst bestaat meer dan 60 jaar. Van een fietswinkel in Warmond is het bedrijf uitgegroeid tot een keten met filialen in Leiden, Oegstgeest en Sassenheim. In de huidige veeleisende markt is klanttevredenheid van het allergrootste belang. De eigenaren van de fietswinkel lopen zelf mee op de werkvloer en maken intensief gebruik van training en coaching voor het bereiken van hun doel: het beste fietsbedrijf van de regio worden. “Wij hebben duidelijke ideeën over klantgerichtheid en service”, vertelt Pierre Sikking.

“Maar we doen het niet alleen. Onze medewerkers zijn de schakel tussen het bedrijf en onze klanten. Als we het beste fietsbedrijf willen zijn, dan lukt dat alleen als we de beste medewerkers hebben.”

WePowerPeople

Tijdens zijn leermeesteropleiding twee jaar geleden kwam Pierre in contact met Paul Wagenaar van Innovam. Dat was het begin van een vruchtbare samenwerking. “Ons doel is een zo hoog mogelijke klanttevredenheid. Dat begint met actuele vakkennis zodat een reparatie in één keer goed gaat. Maar het is ook belangrijk dat het team goed samenwerkt en duidelijk communiceert. Met elkaar en met klanten.”

Op basis van onze behoeften werd een opleidingsplan opgesteld om deze doelen te bereiken.” Het team van Bike Totaal Van Hulst begint met een aantal technische en commerciële trainingen bij Innovam. De eigenaren melden zich bij Innovam voor WePowerPeople, een begeleidingstraject voor personeelsmanagement. Een tip van Paul Wagenaar brengt Pierre in contact met OOMT. “We willen niet alleen inzetten op technische en commerciële trainingen. Voor klanten maak je het verschil met gastvrijheid, heldere communicatie en goede samenwerking. Daar sluiten de workshops van OOMT goed bij aan.”

Zichtbare resultaten

Met de hulp van OOMT gaat het team aan de slag met verschillende workshops. De nadruk ligt op talentontwikkeling, samenwerking en coaching. Pierre Sikking: “We hebben de OOMT Gastvrijheidscheck gedaan, en daarna de workshop Automotive Got Talent. Daar kwam uit dat de klantcommunicatie beter kon. Dat hebben we opgepakt met de workshop Door de ogen van de klant en de training Communiceren voor technici.”

De resultaten van deze trainingen en workshops zijn duidelijk zichtbaar in de praktijk, vindt hij. “We werken sneller en effectiever samen en de interne en externe communicatie loopt soepeler. Het mooie is: we durven elkaar erop aan te spreken als het beter kan. Niet als kritiek op elkaar, maar als een manier om het samen beter te doen. We zien het ook terug aan de klanttevredenheid. Sinds we zijn begonnen met trainen, worden we beter beoordeeld. De samenwerking met Innovam en OOMT heeft daar een grote bijdrage aan geleverd. Innovam en OOMT vullen elkaar goed aan. Van die combinatie maken we graag gebruik.”

WERKEN AAN WERKGEVERSCHAP: INVESTEER IN JE TEAM

Een goed team is goud waard. Maar hoe kom je aan de juiste mensen, hoe vergroot je de betrokkenheid en hoe zorg je dat medewerkers in de toekomst hun werk goed kunnen blijven doen? Door te investeren in vakmensen. Zorg dat ze bijblijven en laat ze groeien! Onder de naam ‘Werken aan Werkgeverschap’ verzorgen BOVAG, Innovam en OOMT trainingen, coaching en praktische tools die je hierbij ondersteunen. Kijk voor meer informatie op www.werkenaanwerkgeverschap.nl

Dit artikel is gesponsord door OOMT.

Reageer op dit artikel