Tijdens Trek World 2025 worden bezoekers meegenomen in de visie en productontwikkelingen van het Amerikaanse fietsmerk. Dit gaat doormiddel van testritjes, presentaties, netwerkgelegenheden en gespreken met het team van Trek.
Sprekers
Een belangrijke aanwezige op het event is John Burke, president van Trek Bicycle Corporation. Als tevens ook zoon van de oprichter neemt hij de bezoekers mee in de geschiedenis van het Amerikaanse familiebedrijf en schetst hij voor de bezoekers zijn visie op de toekomst van fietsen en retail.
Na de toespraak van Burke vertelt Petra de Fluiter, Country Manager Benelux, waarom het merk juist nu een waardevolle partner is voor nieuwe dealers. Ook Henk Nienhuis, productmanager voor Europa, komt aan het woord. Hij licht de laatste ontwikkelingen toe in de e-bikeline-up van Trek.

Testmogelijkheden
Naast de presentaties biedt het programma ruimte om zelf te rijden op de nieuwste modellen. Dit zijn onder andere de racefiets Madone en recente e-bike-innovaties. Hiermee krijgen bezoekers direct een indruk van het aanbod en de rijeigenschappen van de verschillende modellen van Trek.
Festivalsfeer
De organisatie wil de formele onderdelen van het programma — de presentaties en de testritjes — combineren met een informele sfeer. De lunch wordt daarom verzorgd in festivalstijl, met foodtrucks en muziek. Deze gezellige setting biedt volgens Trek de gelegenheid tot netwerken en laagdrempelige gesprekken tussen bezoekers en vertegenwoordigers van Trek Benelux.
