Schwalbe 365-lijn: De juiste banden voor elk seizoen

Schwalbe 365-lijn: De juiste banden voor elk seizoen

De dagen worden korter, het wordt later licht en eerder donker. Het is dus belangrijk om veilig de weg op te gaan. Een goed zichtbare fiets met betrouwbare banden is essentieel om veilig deel uit te maken van het verkeer. De 365-lijn van Schwalbe is speciaal ontwikkeld voor fietsers die het hele jaar door veilig en comfortabel willen rijden, ongeacht het weer.

De banden uit de 365-lijn van Schwalbe zijn ontwikkeld met het Addix 4-Season compound; een veelzijdige rubbersamenstelling, afgestemd op de gebruiksomstandigheden het hele jaar door. Een kenmerk van dit compound is de combinatie van flexibiliteit en duurzaamheid.  

Elastisch bij lage temperaturen 

Zelfs bij lage temperaturen blijft het materiaal elastisch, waardoor de banden ook in de winter hun grip behouden. Dit vermindert het risico op uitglijden op koude, natte of gladde oppervlakken. Daarnaast biedt het compound verhoogde slijtvastheid, wat zorgt voor een langere levensduur, ook bij intensief gebruik. 

De 365-Lijn 

  • Marathon 365: Deze vierseizoenenband biedt dankzij het lamellenprofiel volledige grip in alle seizoenen. De band heeft goede bescherming tegen lekrijden dankzij de Green Guard anti-leklaag. 
  • Johnny Watts 365: Speciaal geschikt voor e-bikes, biedt deze band dezelfde lekbescherming en grip als de Marathon 365. 
  • G-One Overland 365: De band voor sportieve forenzen in alle seizoenen. Deze all-season gravelband heeft veel grip bij lage temperaturen dankzij het Addix 4-Season compound. Daarnaast heeft de band goede rolweerstand bij alle temperaturen en zeer goede lekbescherming dankzij RaceGuard en versterkt karkas. 
  • Schwalbe One 365: Deze all-season racefietsband vervangt de trainingsband Durano DD en is ontwikkeld met nog meer focus op rijdynamiek en veiligheid in alle seizoenen. Nu ook verkrijgbaar in tubeless variant. 

Reflectie voor extra veiligheid 

In de schemering, 's nachts en bij slecht weer is gezien worden net zo belangrijk als zien. Daarom heeft Schwalbe alle 365-banden aan beide kanten voorzien van een doorlopende reflecterende strip. Wanneer de band verlicht wordt, reflecteert hij helder terug. Dat maakt de fietser beter zichtbaar en verhoogt de passieve veiligheid. Wat de gravel- en racefietsbanden uit de 365-lijn met elkaar gemeen hebben, is de zwarte reflectie als visuele highlight en voor extra veiligheid in het verkeer (geen ECE-R88 keurmerk). 

Dit artikel is gesponsord door Schwalbe.

Wahoo lanceert Zwift Cog and Click en KICKR CORE Zwift One

Wahoo lanceert Zwift Cog and Click en KICKR CORE Zwift One

Wahoo en Zwift hebben twee innovatieve producten geïntroduceerd op de wereldwijde retailmarkt als onderdeel van hun partnerschap: de Zwift Cog and Click upgrade kit en de KICKR CORE Zwift One. Deze toevoegingen maken het eenvoudig voor fietsers om binnenshuis te trainen en toegang te krijgen tot de virtuele trainingservaring van Zwift.

Foto: Merida.

Merida Benelux start met SmartFit systeem

In het Merida Experience Center in Apeldoorn is een nieuw hulpmiddel beschikbaar: het SmartFit-systeem, dat gebruikmaakt van geavanceerde technologie - waaronder kunstmatige intelligentie, camera's en lasers - om de ideale framemaat te bepalen. Joop Zandberg uit Grou heeft als eerste fietsenzaak het SmartFit-systemen in gebruik genomen.

Foto: Doortrappen.

Landelijk programma Doortrappen helpt senioren langer veilig te...

Fietsen is gezond, ook op oudere leeftijd. Tegelijkertijd zijn senioren kwetsbaar in het verkeer. Het landelijke programma Doortrappen zorgt ervoor dat mensen zo lang mogelijk veilig kunnen blijven fietsen. Fietsenwinkels kunnen aanhaken bij zo'n bijeenkomst of er zelf één organiseren.

Krijg meer inzicht in ABUS-producten tijdens fabrieksbezoek

Krijg meer inzicht in ABUS-producten tijdens fabrieksbezoek

Als retailer in de tweewielerbranche is het belangrijk om de producten die je aanbiedt tot in detail te kennen. ABUS biedt dealers de kans om een kijkje achter hun schermen te nemen tijdens een tweedaags fabrieksbezoek in Duitsland. Marketingmanager Dennis van Iperen: "Hierdoor krijgen we vaak fans voor het leven."