Dealers van QWIC krijgen hulp in tijd van overvloed aan voorraad

Dealers van QWIC krijgen hulp in tijd van overvloed aan voorraad

Het lijkt nog niet zo lang geleden dat we leefden in een tijd waarin tekorten binnen de fietsindustrie de norm waren. Vandaag de dag sieren echter goed gevulde winkelvloeren en magazijnen het toneel bij zowel de dealer als bij de leveranciers. QWIC gaat haar dealers ondersteunen in tijden van overvloed aan voorraad en tegelijkertijd waarde voor de consument bieden door middel van een nieuwe prijsstrategie.

“In de huidige dynamische marktomstandigheden begrijpen we de uitdaging waarmee onze dealers worden geconfronteerd”, vertelt Dirk-Jan Hilboesen, Sales & Marketing manager bij QWIC. “Een overvloed aan voorraad heeft geleid tot een intensieve concurrentie en daarom hebben wij besloten om onze huidige prijsstrategie te herzien om niet alleen onze dealers te ondersteunen, maar ook om de consument meer waarde te bieden.”

Concurrentiepositie

De nieuwe competitieve prijsstrategie van QWIC is gericht op het versterken van de concurrentiepositie op de winkelvloer van de dealers. “Ten slotte spelen onze dealers een cruciale rol in het succesverhaal van QWIC”, benadrukt Hilboesen. “We hebben nauwkeurig gekeken naar manieren om de verkoop van onze producten te stimuleren en tegelijkertijd onze dealers te ondersteunen bij het omgaan met de overvloed aan voorraad die zij hebben.”

Naast de nieuwe prijsstrategie blijft de betrokkenheid van de dealers een belangrijk aspect binnen de strategie van QWIC. De communicatie en samenwerking met het dealernetwerk heeft de hoogste prioriteit. QWIC staat dan ook open voor de feedback en input van dealers. “Het perspectief van de dealer helpt ons om de strategieën aan te passen aan de realiteit van de markt en ervoor te zorgen dat we samen door kunnen groeien.” 

QWIC Dealershows

Dealers kunnen zelf ervaren hoe QWIC er in 2024 uit zal komen te zien middels de QWIC Dealershows. Het merk geeft dit jaar op 1, 2, 8 en 9 oktober een kijkje achter de schermen van het nieuwe hoofdkantoor in Amsterdam Noord. Op de begane grond is het Experience Center gevestigd waar men het gehele portfolio van 2024 kan aanschouwen. Voor dealers waarbij Amsterdam te ver is, zijn er op 24 en 25 september dealershows georganiseerd in Zaventem, België. 

Dit artikel is gesponsord door QWIC.

Michael Vaandrager en Pascal Wesselink versterken salesteam Oneway

Michael Vaandrager en Pascal Wesselink versterken salesteam Oneway

Oneway verwelkomt twee nieuwe gezichten in het salesteam: Michael Vaandrager en Pascal Wesselink. Beide ervaren accountmanagers brengen een schat aan kennis en ervaring in de tweewielerbranche mee. Met hun passie voor voor en hun kennis van fietsen gaan ze aan de slag om bestaande dealerrelaties te versterken en nieuwe nieuwe partnerschappen op te bouwen.

In een poging kosten te besparen heeft Accell Group 2024 twee faciliteiten in Heerenveen samengevoegd en een deel van de huidige productie naar andere Europese productiefaciliteiten van Accell verplaatst.

Rating Accell Group door kredietbeoordelaar Moody's opnieuw verlaagd

Kredietbeoordelaar Moody's heeft de rating van Accell Group verder verlaagd. Volgens Moody's is de kans groot dat Accell de komende zes maanden niet aan zijn oude schuldverplichtingen kan voldoen op basis van de voormalige financieringsstructuur. Begin oktober gaf Accell Group aan dat het zijn financiële positie had verbeterd en bedrijfsschuld verlaagd, maar deze structuur wordt pas in februari 2025 ingevoerd.

In zijn blogs geeft Helco Timmerman, eigenaar van CC33 tweewielers met winkels in Amersfoort, Leusden en Hoevelaken, zijn visie op de branche.

Voorraad en prijsdalingen: het voortdurende pre-order dilemma

Afgelopen jaar hebben we af en toe de plank misgeslagen en misgegrepen door te weinig voor te bestellen. We zijn ervan uitgegaan dat we door de overvloed na corona niet mis zouden grijpen. Dat bleek niet helemaal uit te komen en mede daardoor hebben we niet het beste jaar ooit gedraaid. Maar wat ga je dit jaar voor een pre-order afgeven?

Foto: Van Raam Mobility

Naamswijziging Van Raam: van Reha Bikes naar Mobility

Van Raam heeft een naamswijziging ondergaan: Van Raam Reha Bikes gaat voortaan verder onder de naam Van Raam Mobility. Van oudsher heeft Van Raam zich gericht op de revalidatiesector, maar met de nieuwe naam wil het bedrijf benadrukken dat hun producten voor een veel bredere doelgroep geschikt zijn. Het bedrijf ziet een groei van een nieuwe doelgroep: senioren voor wie een tweewieler geen veilige optie meer is maar toch willen blijven fietsen en er zelfstandig op uit willen.