E-bikes veroveren de autokathedraal van Imacar

E-bikes veroveren de autokathedraal van Imacar

In de flagshipstore van het Belgische autobedrijf Imacar in Sint-Niklaas zijn flink wat vierkante meters ingeruimd voor Hello Vélo, een shop-in-shop met e-bikes. Hello Vélo-verantwoordelijke Paul Joncheere: "De plannen om met e-bikes te beginnen leefden al langer bij ons. Door corona zijn ze versneld."

Wanneer je de ruime showroom van autobedrijf Imacar in Sint-Niklaas binnenstapt, word je meteen geconfronteerd met elektrische fietsen. Een hoge wand scheidt de e-bikes weliswaar af van de nieuwe auto’s, maar doordat een aantal fietsen net buiten de shop is geplaatst, ontstaat toch een natuurlijke overgang. Deze overgang zorgt ervoor dat klanten sneller het fietsgedeelte binnenlopen en de compacte collectie e-bikes, speed pedelecs, vouwfietsen, cargobikes en aanverwante onderdelen en accessoires ontdekken in de Hello Vélo e-Bike Store.

Paul Joncheere: “Hello Vélo biedt een nieuw verdienmodel voor autobedrijven, op een duurzame manier en met beperkte distributiekosten.”
Paul Joncheere: “Hello Vélo biedt een nieuw verdienmodel voor autobedrijven, op een duurzame manier en met beperkte distributiekosten.”

Thema’s voor de toekomst

Tijdens de coronaperiode hebben veel mensen al een fiets gekocht, veel omzet is toen al gemaakt. “Toch zien we nog enorme kansen voor e-bikes”, legt Paul Joncheere uit, die binnen Imacar verantwoordelijk is voor Hello Vélo. “Het is een duurzame manier van mobiliteit, goed voor de gezondheid, en elektromobiliteit is sterk groeiend. Dit zijn de thema’s voor de toekomst. Daarbij komt een tweede aspect, namelijk de ‘boom’ van de leasefiets in België.”

Lees verder in ons GRATIS online magazine!

Hello Vélo heeft een compact assortiment elektrische fietsen, cargobikes, vouwfietsen en speed pedelecs.
Hello Vélo heeft een compact assortiment elektrische fietsen, cargobikes, vouwfietsen en speed pedelecs.

Jeroen Rietvelt

Jeroen Rietvelt

Maarten Akkers geeft als voorzitter BOVAG Fietsbedrijven zijn mening over zaken die spelen in de tweewielerbranche.

Manieren vinden om uitdagingen te tackelen | BLOG

Het jaar loopt op z'n eind en samen met jullie blik ik terug op wat we hebben meegemaakt in de fietsbranche. Het was een periode vol uitdagingen, maar ook kansen. Eén van de grootste thema's dit jaar was de onvoorspelbaarheid in de markt. Supply chain-problemen, lange levertijden, onverwachte vraagpieken en dalen: het heeft er allemaal voor gezorgd dat voorraadbeheer behoorlijk uitdagend was.

Arnold Koopmans, voorzitter vArnold Koopmans, voorzitter van de Gazelle Dealervereniging. (Foto: BOVAG)

Gazelle Dealervereniging praat over Gazelle Connect

De Gazelle Dealervereniging, die door BOVAG gefaciliteerd wordt, kijkt terug op een constructief jaar waarin het overleg met Gazelle goed is verlopen. In de bijeenkomsten passeerden vele Gazelle-specifieke onderwerpen de revue, waarbij Gazelle Connect een veelbesproken thema was.

Joris Smink, salesmanager Tweewiel bij de ANWB: 'sinds een paar maanden zien we de diefstalfrequentie stabiliseren.'

ANWB: 'We zijn op de goede weg in de strijd tegen fietsdiefstal'

Maatregelen om het fietsdiefstalprobleem in te dammen, werpen langzaamaan zijn vruchten af. Op basis van cijfers lijkt het erop dat de diefstalfrequentie zich stabiliseert. De ANWB is blij, maar juicht nog niet te vroeg. "We zoeken naar nieuwe mogelijkheden en willen ondernemers daarbij betrekken."

Davey Lohman kijkt met trots terug op het eerste jaar van zijn winkel: "Ik ben vanaf nul begonnen, het was een risico, maar het is boven verwachting goed verlopen." (Foto's: Anne van der Woude)

Van Amsterdamse legende naar Friese droom: Davey Lohman zet...

Zijn opa had de bekende fietsenzaak Lohman Fietsen aan De Clercqstraat in Amsterdam. "Die was in die tijd echt een begrip, vooral onder vakantiefietsers. Ik krijg regelmatig mensen in de winkel, en dan vooral toeristen, die Lohman Fietsen herkennen en er naar vragen", vertelt kleinzoon Davey Lohman.