Klantenbinding met verzekeringspakket voor gewone fiets én e-bike

Klantenbinding met verzekeringspakket voor gewone fiets én e-bike
De afhandeling van eventuele schade loopt altijd via de rijwielzaak. Bianca van Es (foto) zit klaar achter de dealerdesk voor vragen van dealers.

Kingpolis biedt een standaard verzekeringspakket voor de gewone fiets én de e-bike (die al 5 jaar op rij door de Consumentbond als beste is getest) maar daarop kan heel veel gevarieerd worden.

“Variëren kan bijvoorbeeld met het service-abonnement, waardoor de rijwielzaak een periodiek klantcontact blijft houden”, vertelt Hetty Stellingwerf, marketing & communicatie bij Kingpolis. “Dat pakket wordt samen met de rijwielzaak vastgesteld, met toevoeging van bijvoorbeeld een winterbeurt of haal- en brengservice. Wij helpen de rijwielzaak zo om een compleet eigen pakket samen te stellen waarmee hij zich kan onderscheiden in dienstverlening.”

Naturaverzekeraar

De afhandeling van eventuele schade loopt altijd via de rijwielzaak omdat Kingpolis een naturaverzekeraar is. “Dat betekent dat wanneer een consument de verzekering heeft afgesloten, de afhandeling van schade - ofwel reparatie, ofwel een nieuwe fiets- altijd via de rijwielzaak verloopt, waarmee deze dus altijd zijn klant behoudt en niet het risico loopt dat die elders (online) gaat shoppen met het uitgekeerde verzekeringsgeld.”

Kingpolis
René Stegenga zorgt voor de klantenservice.

Kingpolis faciliteert proces

Kingpolis omarmt de rijwielhandel heel bewust: de rijwielzaak vult zijn eigen pakket in met verzekeringsproducten en Kingpolis faciliteert het hele proces. Stellingwerf: “Daarmee kan een rijwielzaak een totaalpakket aanbieden in verkoop, onderhoud en service.”

Rijwielzaak kan totaalpakket aanbieden in verkoop, onderhoud en service”

Klant binden voor fiets en e-bike

Kingpolis helpt de rijwielzaak om nog succesvoller te zijn omdat zij meedenkt toegevoegde waarde te kunnen bieden en blijft daarnaast nadenken over hoe de klant te binden aan de rijwielzaak. “Dat kan door een 5 jaar garantieverzekering af te sluiten”, legt Stellingwerf uit.

“Welke fietsen de dealer daarin onderbrengt, kan hij zelf bepalen maar het geeft hem naar zijn klant een extra argument ten opzichte van de onlinehandel. Een fiets kan op internet wel een paar honderd euro goedkoper zijn, maar een rijwielzaak kan de klant toch echt betere service bieden. En in plaats van korting te geven kan hij volgens haar de iets hogere prijs beargumenteren met 5 jaar garantie. Daardoor krijgt de klant een beter service en langere garantie en heeft de rijwielzaak een tevreden klant.”

Dit artikel is gesponsord door Kingpolis