Stilte na de storm? BLOG Maarten Akkers

Al anderhalf jaar lopen we in de fietsenbranche de benen onder ons lijf vandaan om de vraag van onze klanten bij te kunnen houden. Maar eens zal toch het moment komen dat deze storm een beetje gaat luwen.
Maarten Akkers geeft als voorzitter BOVAG Fietsbedrijven zijn mening over zaken die spelen in de tweewielerbranche.

Dan is het natuurlijk zaak dat de kassa’s blijven rinkelen. BOVAG-leden hebben daarvoor een heel handig hulpmiddel in de vorm van een compleet eigen platform: viaBOVAG.nl. Dat begon een jaar of drie geleden als etalage voor de gebruikte auto’s van BOVAG-autobedrijven, maar is intussen uitgegroeid tot het grootste mobiliteitsplatform van Nederland.

Reclamecampagnes trekken miljoenen bezoekers

Met een groot aanbod van auto’s, motoren, campers, caravans en uiteraard ook fietsen, allemaal van BOVAG-leden met alle zekerheden van dien voor de consument. De grote reclamecampagnes zorgen ervoor dat intussen miljoenen bezoekers per maand de site weten te vinden. En daar zit geheid die ene klant tussen die geïnteresseerd is in úw fietsen.

Deelnemen is tot 1 januari 2022 helemaal gratis

Voor de BOVAG-leden is er geen enkele reden om dit platform links te laten liggen, want deelnemen is tot 1 januari 2022 sowieso helemaal gratis en het plaatsen van advertenties gaat heel simpel en snel via automatische koppelingen met het eigen kassasysteem.

Opgezet op verzoek van de leden

BOVAG heeft deze site destijds overigens opgericht op speciaal verzoek van de eigen leden, die steeds meer macht voelden van de autowebsites en ook bijvoorbeeld Marktplaats. Daar doen de exploitanten toch vooral hun best om bezoekers zo lang mogelijk op die site vast te houden, om ze vervolgens ook te bestoken met allerlei advertenties die niks met uw aanbod hebben te maken. Of juist wel, en dan voor producten die u ook graag zelf wil verkopen, zoals financieringen, verzekeringen en accessoires.

Op viaBOVAG dus niets van dat alles: gewoon uw eigen producten in een aantrekkelijke online showroom en direct contact als er concrete interesse is om tot zaken te komen. BOVAG en Bovemij hebben hiervoor hun nek uitgestoken, zodat u er de vruchten van kunt plukken.

Meer blogs: