‘Accurevisie verdient eerlijke kans’

Adviseer je bij een versleten accu een nieuw exemplaar of een revisie? Hoogstwaarschijnlijk ga je voor een nieuwe. Omdat je twijfels hebt bij revisie en achteraf geen ‘gedoe’ wilt met de klant. Een pilotproject van BOVAG laat zien dat accurevisie een eerlijke kans verdient.

We draaien er niet omheen. Accurevisie staat niet in een bijster goed daglicht. Wie al warm loopt voor een revisie, wordt door sceptici fijntjes herinnerd aan de problemen met slecht gereviseerde accu’s en exemplaren die koud gereviseerd spontaan in brand vlogen. De scepsis is de erfenis van rommelende bedrijven die de markt duidelijk geen goed hebben gedaan.
Maar tijden veranderen. Allereerst is de accurevisiemarkt afgelopen jaren een stuk professioneler geworden. Veel revisiebedrijven – nieuwe en bestaande – hebben hun kennisniveau verhoogd, hebben kwaliteit hoog in het vaandel en staan met uitgebreide garanties voor hun geleverde werk. De toonaangevende bedrijven in de branche benadrukken dat er geen plek meer is voor bedrijven die met de soldeerbout maar wat aanrommelen.

Accurevisie stapt uit het verdomhoekje

De positieve boodschap die de revisiebranche uitdraagt, bereikt ook brancheorganisatie BOVAG. Branchemanager Christa Grootveld: “Tijdens bezoeken aan tweewielerbedrijven en tijdens vergaderingen en bijeenkomsten krijgen we vanuit de hoek van dealers steeds vaker vragen over accurevisie: is het een interessant alternatief voor nieuwe accu’s, wat zijn betrouwbare bedrijven, hoe weet je of ze kwaliteit leveren? Fietsenmakers zijn duidelijk wel bezig met accurevisie, maar er zijn nog veel vragen. Daar hebben wij geen pasklaar antwoord op, maar we willen dit wel graag samen met fietsondernemers uitzoeken en gaan ondervinden.”

Pilotproject moet inzicht geven

Om inzicht te krijgen in de potentie van accurevisie voor het tweewielerbedrijf, snel en gericht meer over accurevisie en de revisiewereld te leren en te ontdekken wat ondernemers nodig hebben om accurevisie tot een succes te maken, startte BOVAG eind vorig jaar met een drie maanden durend pilotproject.

Lees het complete artikel in het nieuwste, gratis ONLINE MAGAZINE van Tweewieler

Dit vind je misschien ook interessant