Zintuigen prikkelen werkt voor Urban Iki

Zintuigen prikkelen werkt voor Urban Iki

Hoe zorg je dat je in de winkel de doelgroep raakt? En wat als die doelgroep hoofdzakelijk uit jonge hippe moeders bestaat? Juncker Bike Parts ondersteunt dealers in aanloop naar de start van het seizoen met het opfrissen van het winkelschap en presentatie van Urban Iki kinderfietszitjes op de fiets.

Hoe verleid je de hippe jonge moeder in de fietsenwinkel? Om de ruim 700 Urban Iki-dealers op dat vlak te ondersteunen, wordt er steeds opnieuw gekeken naar het verbeteren van de advieskracht aan de ondernemende winkelier. Salesmanager Juncker Bike Parts Andy Vrooland: “Het partnerschap met onze dealers is een belangrijk speerpunt. Zij aan zij met de dealer en samen werken aan het beste resultaat in de winkel, daar zetten we op in.”

Op basis van de ervaringen die Urban Iki heeft met deze doelgroep op diverse consumentenbeurzen en de presentaties daar, is er behoorlijk wat know-how in hoe de Urban Iki-doelgroep keuzes maakt en naar de producten kijkt. Dat, samen met de expertise op het vlak van winkelinrichting van Juncker Bike Parts, maakt dat de ondersteuning van de tweewielerspecialist in een commercieel sterk schappenplan goed is in te vullen.

Blikvangers met glans

Het onderscheidend vermogen laten zien in het schap, dat is een goed startpunt als je winkelpresentatie van waarde wilt laten zijn voor de consument. “We weten dat het ontwerp van het windscherm, de tint en de UV-filters in het scherm voor de consument een absolute plus zijn. Als we de winschermen gebruiken in onze presentaties zien we mensen erop af komen. Glans, lichtschittering en de gestileerde vorm maken het tot een echte blikvanger”, aldus Urban Iki-marketingmanager Yvonne Thush.

Aantrekkingskracht van kleur

Als kleur ook is wat de consument aanspreekt, wil je dit dan ook in je schap? Het is als het unieke paar schoenen in de etalage waar je door getrokken wordt. Een etalage met alleen zwarte schoenen heeft weinig verleidingskracht. Natuurlijk zijn zwarte schoenen de hardlopers; maar die bijzondere kleur in de etalage brengt je er wel naartoe. “Ook dat is iets wat we terugkrijgen van de consument. De gave kleuren die ze gezien hebben. En als ze dan in de winkel de kleur van dichtbij willen bekijken is het goed dat deze er ook is.”

Inspireren met een aangeklede fiets

Yvonne Thush vervolgt: “En jezelf zien fietsen op die mooie fiets met hippe bijpassende fietszitjes; dat werkt zeker. Dat zien we als we fiets in combinatie met de zitjes laten zien in hippe kleurstellingen. Dat inspireert en geeft een stijl weer. Je daarmee kunnen identificeren helpt in het maken van een keuze. Dat is zeker ook onze ervaring in de Batavus Quip combi met Chigusa Green accenten. Dat blijft hangen in het hoofd. We gaan daarom op beurzen en evenementen waar we zijn en in advertising ons ook meer richten op de hippe combi’s. Maar waar kun je dat nou makkelijker realiseren dan in een mooie fietsenwinkel waar je een keur aan fietsen hebt? We zien op social media diverse ondernemende fietswinkels aangeklede fietsen presenteren. Ook zij hebben de ervaring dat dit werkt.”

Juncker Bike Parts en Urban Iki bieden in de aanloop naar het voorjaar ondersteuning in de winkel. Voor meer informatie over verschillende schappenplannen, displays en point of sale materiaal kan contact opgenomen worden met Juncker Bike Parts.

Dit artikel is gesponsord door Urban Iki