artikel

Babboe: ‘Meer groepsgevoel door OOMT-workshop’

Ondernemen 746

Het Amersfoortse bakfietsenmerk Babboe is bekend in binnen- en buitenland. Van elektrische bakfietsen voor kinderen tot transportfietsen voor de binnenstad, alle verschillende modellen worden op locatie onderhouden door een team van gespecialiseerde fietstechnici. “Onze service op locatie is onze USP. De workshop van OOMT heeft het groepsgevoel binnen het team versterkt.”

Babboe: ‘Meer groepsgevoel door OOMT-workshop’

Babboe bestaat sinds 2005. Van een nieuwe speler is het bedrijf uitgegroeid tot een merknaam met grote bekendheid. Een van de onderscheidende factoren van Babboe is de service aan huis. Klanten met een bakfiets maken een afspraak waarna de monteur thuis of op het werk langskomt voor onderhoud of reparatie. “Onze monteurs zijn ons unique selling point”, zegt Jorine Huizinga van Babboe.

“In het blad Booster van OOMT zagen we een artikel over de werving van nieuwe fietstechnici. Ook wij willen graag nieuwe vakmensen enthousiast maken voor het fietsvak. Daarom hebben we contact opgenomen met OOMT. Aanvankelijk omdat we graag samen wilden bekijken hoe we vakmensen kunnen aanspreken.. Van het een kwam het ander en zo hebben we ons team van technici aangemeld voor de OOMT-workshop Automotive Got Talent.”

Ontspannen sfeer tijdens workshop OOMT

De workshop had een dubbel doel: nieuwe ideeën bespreken/toetsen en het teamgevoel versterken. “Sommige vakmensen werken al tien jaar bij ons, andere vakmensen pas een paar maanden. Iedereen is de hele dag onderweg. Een workshop is dan een ideale manier om iedereen bij elkaar te brengen en daar samen iets van op te steken.” Huizinga geeft eerlijk toe dat ze twijfelde of ‘Automotive Got Talent’ wel de juiste keuze was.

We hebben ontdekt dat het team veel meer open staat voor verandering dan we dachten

“Het is een soort stand-up comedy onder begeleiding van een groep getrainde acteurs. Ik wist niet zeker of dat goed bij technici zou passen, maar OOMT heeft mij toen overtuigd dat dit het beste aan zou sluiten bij onze doelstellingen. Na een voorzichtige start zit de sfeer tijdens de workshop er snel in. De acteurs spelen bekende monteur-klant-situaties na en betrekken de fietstechnici bij hun spel. “Iedereen kwam langzaam maar zeker op gang. We hebben veel met elkaar gepraat en besproken hoe we beter en effectiever kunnen samenwerken. Dat gaat beter in een ontspannen sfeer dan wanneer je met elkaar in een kantoor aan tafel zit.”

Nieuwe energie

De kracht van ‘Automotive Got Talent’ zit volgens Jorine Huizinga in het samenspel van acteurs, OOMT-coaches en medewerkers. De workshop leverde meerdere verrassingen op. “We hebben bijvoorbeeld ontdekt dat het team veel meer open staat voor verandering dan we dachten. Het was een gezellige en nuttige avond. De workshop versterkt het teamgevoel en geeft nieuwe energie, merkt Jorine Huizinga.

“Het heeft perfect uitgepakt. Iedereen heeft een positieve boost gehad. We kennen elkaar beter en we weten beter waar we staan. Dat pakt positief uit voor de kwaliteit van onze service en dat stralen we ook uit naar klanten.

Dit artikel is gesponsord door OOMT.

Reageer op dit artikel