“Sinds de rebranding van 2022 voorzien we stap voor stap onze merkuitingen en winkelmaterialen van een update”, vertelt Achim Bungard, regiomanager Schwalbe Benelux. Zo kregen onder andere de advertenties, de displays en het shopsysteem een fris, nieuw uiterlijk.
“Met meer dan negenhonderd winkels die inmiddels met het shopsysteem werken, toont het zijn waarde als handig hulpmiddel in de winkel”, gaat Bungard verder. “Het systeem combineert een efficiënte werkwijze met een verzorgde, uniforme presentatie die zowel het voorraadbeheer als de uitstraling van de winkel verbetert.”
Van feedback naar verbeteringen
Het Sky Blue-shopsysteem heeft meer dan een cosmetische wijziging ondergaan. Schwalbe heeft geluisterd naar praktische feedback uit de winkel en meerdere verbeteringen doorgevoerd: de binnenbandplanken zijn nu deelbaar, zodat diverse afmetingen binnenbanden op de plank passen, en er is extra ruimte gecreëerd voor brede banden. Hierdoor sluit het systeem nog beter aan op het assortiment van iedere zaak. Wanneer de vernieuwde verpakkingen zijn geplaatst, ontstaat er een consistente, frisse uitstraling in de winkel.
Met meer dan negenhonderd winkels die inmiddels met het shopsysteem werken, toont het zijn waarde als handig hulpmiddel in de winkel”
Dankzij de logische indeling is actuele voorraad eenvoudig te controleren en snel bij te vullen. Bungard licht toe: “Bij aankoop van het shopsysteem ontvangt de dealer direct een bandenpakket naar keuze waarvan de adviesverkoopprijs gelijk is aan het aanschafbedrag van het shopsysteem (excl. btw). Deze banden kunnen meteen in het nieuwe shopsysteem worden ingedeeld.”
Diverse hulpmiddelen

Schwalbe biedt ook diverse hulpmiddelen aan, zoals de binnenbandenmaathulp en duidelijke POS-materialen, die medewerkers en klanten helpen om snel het juiste product te vinden. Voor elke winkel wordt een op maat gemaakt plan opgesteld voor een zo efficiënt mogelijke inrichting. “Van het eerste advies tot de jaarlijkse update: we denken mee, zodat het shopsysteem en overige materialen optimaal blijven aansluiten bij de praktijk op de winkelvloer”, benadrukt Bungard.
Regiomanager als aanspreekpunt
“De inzet van het shopsysteem en de POS-materialen stem je in overleg af met onze regiomanager”, gaat Bungard verder. “Wij zijn bovendien het vaste aanspreekpunt voor de winkels als het aankomt op onafhankelijk advies, marktinzichten en vragen. Wij luisteren, signaleren trends, delen praktijkervaringen en nemen waardevolle feedback mee terug, zodat onze ondersteuning blijft aansluiten op de dagelijkse realiteit van de fietsdealer. Zo werken we met onze dealers samen aan toekomstbestendige winkels met meer overzicht, gebruiksgemak en betrouwbare ondersteuning.”
Dit artikel is gesponsord door Schwalbe.








