Het nieuwe pand beslaat circa 4.000 vierkante meter – vier keer groter dan de vorige vestiging – en vormt een belangrijke stap in Bafangs groei in Europa. De uitbreiding versterkt de functie van het hoofdkantoor als servicecentrum voor dealers, aftersales-reparatiehub en logistiek opslagpunt. De nadruk ligt op het verbeteren van de snelle servicedekking in West-Europa, met een streven naar ondersteuning binnen 48 uur.
Uitbreiding van het servicenetwerk
Bafang heeft inmiddels acht servicenetwerken opgezet in Europa, waaronder in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, Tsjechië, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. Elk kantoor wordt bemand door lokale serviceteams, die in de moedertaal communiceren, en bestaan uit zo’n 35 medewerkers.
Het bedrijf hanteert een tweesporenbeleid voor zijn dienstverlening:
- Een exclusief serviceprogramma dat ondersteuning biedt gedurende de volledige levensduur van Bafang-producten.
- Een Dealer-Direct-Service (DDS) programma, inmiddels beschikbaar in de Benelux, Duitsland, Polen en het VK. Dit programma is bedoeld voor merken die gebruikmaken van Bafangs volledige aandrijfsystemen, en wordt aangeboden op basis van wederzijds akkoord om optimale klanttevredenheid te garanderen.
Leroy van Heerde, Customer Service Manager Benelux bij Bafang, licht toe: “Met deze nieuwe faciliteit onderstrepen we onze langetermijnvisie voor de Europese markt. We vergroten niet alleen onze capaciteit, maar verhogen ook de servicekwaliteit met lokale teams, een slimme supply chain en flexibele samenwerkingen. Zo kunnen we onze klanten écht ‘zero-delay’ service bieden.”ondersteuning te bieden."