De Xelius DRS van Team Picnic PostNL kreeg een nieuwe kleurstelling en straalt de sterke identiteit uit van de Nederlandse wielerploeg. De basiskleur is blueberry, met daaroverheen accenten van een lichtere, purperblauwe kleur. Fabrikant Lapierre gaf de fiets ook een Nederlandse tintje, met onder meer twee oranje strepen op de achterkant van de zitbuis. Op de bovenbuis staat het teamslogan keep challenging (blijf uitdagen). De subtiele rode kleur aan de binnenkant van de voorvork is een knipoog naar Picnic, de nieuwe hoofdsponsor van het team.
De racefiets van de Franse fabrikant, die onderdeel uitmaakt van Accell Group, maakt dezer dagen zijn debuut tijdens de Alula Tour in Saoedi-Arabië. Het ontwerp geeft uitdrukking aan Lapierre’s visie op wat er nodig is om op het hoogste niveau te presteren. Van het gestroomlijnde silhouet aan de voorkant tot de geoptimaliseerde rondingen van de cockpit: alles is ontworpen om renners komend seizoen aan hun overwinningen te helpen, of het nu op de sprints is of tijdens beklimmingen.
De fietsfabrikant denkt samen met Team Picnic PostNL veel nieuwe successen te kunnen boeken en hoopt daarmee zijn reputatie te bestendigen én nieuwe markten te veroveren.