Naamswijziging Van Raam: van Reha Bikes naar Mobility

Naamswijziging Van Raam: van Reha Bikes naar Mobility
Foto: Van Raam Mobility

Van Raam heeft een naamswijziging ondergaan: Van Raam Reha Bikes gaat voortaan verder onder de naam Van Raam Mobility. Van oudsher heeft Van Raam zich gericht op de revalidatiesector, maar met de nieuwe naam wil het bedrijf benadrukken dat hun producten voor een veel bredere doelgroep geschikt zijn. Het bedrijf ziet een groei van een nieuwe doelgroep: senioren voor wie een tweewieler geen veilige optie meer is maar toch willen blijven fietsen en er zelfstandig op uit willen.

"We blijven ons inzetten voor mensen met een beperking, maar onze fietsen zijn er voor iedereen die mobiliteit, zelfstandigheid en vrijheid wil ervaren," zegt Jan-Willem Boezel, CEO van Van Raam. "Met de nieuwe naam, Van Raam Mobility, laten we zien dat we klaar zijn voor de toekomst en ons richten op mobiliteit in de breedste zin van het woord, zonder ons te beperken tot één specifieke sector."
Deze naamsverandering onderstreept de ambitie van het bedrijf om mobiliteit toegankelijk te maken voor een breder, internationaal publiek, terwijl het bedrijf zich blijft inzetten voor innovatieve oplossingen op het gebied van inclusieve fietsmobiliteit.

Internationale ambitie en inclusiviteit

De nieuwe naam weerspiegelt niet alleen de bredere visie, maar ook de internationale ambitie van Van Raam. Met klanten in meer dan twintig landen en een groeiende vraag naar aangepaste fietsen wereldwijd, is de stap naar een naam met een internationaal karakter volgens het bedrijf logisch.

De slogan 'Let’s all cycle' vat volgens Boezel precies samen waar Van Raam voor staat. "We willen dat iedereen de mogelijkheid heeft om te fietsen, ongeacht leeftijd of fysieke beperking. Inclusieve fietsmobiliteit noemen we dat. Fietsen staat voor vrijheid, onafhankelijkheid en duurzaamheid, en dat willen we wereldwijd uitdragen," aldus Boezel.

Innovatie en mobiliteit voor iedereen

Van Raam Mobility blijft zich richten op innovatieve oplossingen zoals driewielfietsen, tandems en rolstoelfietsen. De producten zijn volgens Van Raam ontworpen om niet alleen mensen met een beperking te ondersteunen, maar ook met het doel om ouderen en anderen die op zoek zijn naar stabiliteit en veiligheid een betrouwbare fietsoplossing te bieden.

Hedwig Berendsen

Hedwig Berendsen

Senior redacteur Tweewieler

Gazelle won in 2024 de award met de Gazelle Eclipse C380.

Inschrijving voor Fiets Awards 2025 geopend

RAI Vereniging heeft de inschrijving voor de Fiets Awards 2025 geopend. Het winnen van een award is een belangrijke erkenning in de fietsindustrie en staat voor innovatie, kwaliteit en vooruitgang binnen de branche. De Fiets Awards bestaan dit jaar uit vijf verschillende categorieën: Fiets van het Jaar, E-bike van het Jaar, Speed Pedelec van het Jaar, Cargobike van het Jaar en de Fiets Innovatie Awards.

Michael Vaandrager en Pascal Wesselink versterken salesteam Oneway

Michael Vaandrager en Pascal Wesselink versterken salesteam Oneway

Oneway verwelkomt twee nieuwe gezichten in het salesteam: Michael Vaandrager en Pascal Wesselink. Beide ervaren accountmanagers brengen een schat aan kennis en ervaring in de tweewielerbranche mee. Met hun passie voor voor en hun kennis van fietsen gaan ze aan de slag om bestaande dealerrelaties te versterken en nieuwe nieuwe partnerschappen op te bouwen.

In een poging kosten te besparen heeft Accell Group 2024 twee faciliteiten in Heerenveen samengevoegd en een deel van de huidige productie naar andere Europese productiefaciliteiten van Accell verplaatst.

Rating Accell Group door kredietbeoordelaar Moody's opnieuw verlaagd

Kredietbeoordelaar Moody's heeft de rating van Accell Group verder verlaagd. Volgens Moody's is de kans groot dat Accell de komende zes maanden niet aan zijn oude schuldverplichtingen kan voldoen op basis van de voormalige financieringsstructuur. Begin oktober gaf Accell Group aan dat het zijn financiële positie had verbeterd en bedrijfsschuld verlaagd, maar deze structuur wordt pas in februari 2025 ingevoerd.

In zijn blogs geeft Helco Timmerman, eigenaar van CC33 tweewielers met winkels in Amersfoort, Leusden en Hoevelaken, zijn visie op de branche.

Voorraad en prijsdalingen: het voortdurende pre-order dilemma

Afgelopen jaar hebben we af en toe de plank misgeslagen en misgegrepen door te weinig voor te bestellen. We zijn ervan uitgegaan dat we door de overvloed na corona niet mis zouden grijpen. Dat bleek niet helemaal uit te komen en mede daardoor hebben we niet het beste jaar ooit gedraaid. Maar wat ga je dit jaar voor een pre-order afgeven?