Cube's rugzakken en hip bags: ontworpen voor meer comfort, meer veiligheid en betere prestaties

Cube's rugzakken en hip bags: ontworpen voor meer comfort, meer veiligheid en betere prestaties

Marcus Pürner, oprichter van het in 1993 opgerichte Duitse fietsenmerk Cube, begon zijn bedrijf met een bescheiden ruimte van slechts 50 m2 in de meubelzaak van zijn vader. Het merk begon met het produceren van fietsen en breidde later uit naar een uitgebreide collectie accessoires, kleding en onderdelen.

In het Cube Innovation Center doorloopt elk product een grondige testfase. De eisen die het merk stelt aan de veiligheid en functie van de producten zijn hoog. Producten die deze test doorstaan, worden vervolgens in de echte wereld getest door Cube ingenieurs en teamrijders. Met resultaat: Cube levert sinds jaar en dag functionele, goed uitziende fietsen, onderdelen en accessoires.

Natural Fit-principe

De nieuwste collectie rugzakken zijn ontworpen volgens het Natural Fit-principe. Het zijn producten die zijn ontworpen met expertise op het gebied van ergonomie en medische kennis om comfort, veiligheid en prestaties te verbeteren. Bovendien gaan de rugzakken van Cube jaren mee en zijn ze ook geschikt voor stevige wandelingen.

Je wilt een rugzak niet voelen tijdens het fietsen en je wilt ook genoeg ruimte hebben om alles mee te nemen”
— Leonard Blum, product designer

Toegewijd team

Achter elk product van Cube gaat een toegewijd team van productmanagers schuil, gedreven door passie voor fietsen en een streven naar perfectie. “Doordat ikzelf graag veel kilometers maak, ritten op de racefiets combineer met dagtochten op de mountainbike kan ik goed uitproberen wat goed werkt", aldus product designer Leonard Blum. Mijn werk als product designer is hierdoor een stuk gemakkelijker. Je wilt een rugzak niet voelen tijdens het fietsen en je wilt ook genoeg ruimte hebben om alles mee te nemen.”

“De combinatie van ruimte, gewicht, bescherming en gebruiksgemak is iets wat je terugvindt bij de rugzakken van Cube, dankzij handige extra’s zoals een helmhouder, brillencompartiment en
regenhoes. Met interne compartimenten, smartphone- en gereedschapsvakken, is de tas altijd goed georganiseerd. Binnen het rugzakken assortiment zijn verschillende soorten en maten tassen te vinden met ieder een ander gebruikersdoel, van mountainbikers tot forens en alles daartussenin.”

Alle rugzakken en heuptassen zijn in verschillende kleuren verkrijgbaar. De producten van Cube zijn exclusief verkrijgbaar via Oneway Bike Industry.

Dit artikel is gesponsord door Oneway Bike Industry.

AXA Foldable serie: een combinatie van flexibiliteit en veiligheid

AXA Foldable serie: een combinatie van flexibiliteit en veiligheid

De voordelen van een kettingslot worden gecombineerd met die van een compact vouwslot: flexibiliteit om de fiets aan vaste objecten te bevestigen en een hoge mate van veiligheid. Bovendien kan het slot eenvoudig worden opgevouwen tot een compact pakketje, wat het praktisch maakt om mee te nemen op de fiets.

De nieuwe Vredestein Grezzo met een agressief loopvlak.

Vredestein introduceert twee nieuwe gravelbanden

Het assortiment fietsbanden van Vredestein wordt uitgebreid met twee geheel nieuwe gravelbanden: de Grezzo met een agressief loopvlakpatroon en de Seta voor degenen die op zoek zijn naar snelheid en voldoende grip.

Nieuw spaarprogramma voor dealers in Juncker Bike Parts

Nieuw spaarprogramma voor dealers in Juncker Bike Parts

Juncker introduceert het Juncker Plus Spaarprogramma. Hiermee wil de distributeur zijn klanten extra belonen voor de intensieve samenwerking. Voor elke honderd euro die een klant bestelt, worden punten toegekend die te verzilveren zijn voor gratis cadeaus zoals dagjes uit, bioscoopbonnen en elektronica. Zo beloont de dealer zichzelf en kan het spaarprogramma ook worden gebruikt om medewerkers te werven en aan zich te binden.

Het vernieuwde hoofdkantoor van Schwalbe Benelux in Hoofddorp.

Schwalbe op koers naar een duurzame toekomst

"Terugkijkend was 2023 voor Schwalbe in alle opzichten een bijzonder jaar", stelt salesmanager Alphons Turk. Het bandenmerk vierde namelijk het 100-jarig bestaan van Ralf Bohle GmbH, het 50-jarig bestaan van de merknaam Schwalbe en het 40-jarig bestaan van de Schwalbe Marathon.