MAGURA Bosch lanceert digitaal klantenportaal

MAGURA Bosch lanceert digitaal klantenportaal

MAGURA Bosch Parts & Services (MBPS) komt met het nieuwe klantenportaal 'myMBPS'. Het nieuwe klantenportaal is ontworpen als centraal service- en samenwerkingsplatform tussen MBPS en gespecialiseerde retailers.

De bestaande webshop wordt geïntegreerd in het portaal en biedt MBPS-klanten vanaf het begin belangrijke selfservice-functies, zoals overzichten van bestellingen, geboekte trainingen en de mogelijkheid om waar nodig facturen op te vragen.

Nieuwe functies

“In de toekomst zal MBPS als ‘Partner of Choice’ geleidelijk meer nuttige functies aan het klantenportaal toevoegen om de klantrelaties te verbeteren en nog beter in te spelen op de behoeften en eisen van gespecialiseerde retailers”, zegt Elena Strohm, hoofd van eCommerce bij MBPS en verantwoordelijk voor de portal. Ook digitale dienstverlening, klachtenafhandeling en de uitbreiding van selfservicefuncties worden opgenomen in het functionaliteiten pakket van de portal.

Voordelen

Het klantenportaal biedt verschillende voordelen voor MBPS-klanten. Zo verkort MBPS de doorlooptijd van serviceaanvragen, biedt het de klanten een hoge mate van flexibiliteit en heeft het één aanspreekpunt voor een breed spectrum aan onderwerpen. Daarnaast volgt MBPS een single sign-on-aanpak, waardoor klanten alle services veilig en gemakkelijk kunnen gebruiken met slechts één login.

Verbeterde samenwerking

“De toekomst zal nog digitaler zijn. Wij creëren de digitale interfaces tussen speciaalzaken en onze A-merken voor een optimale gebruikerservaring en verbeterde samenwerking. Nieuwe diensten spelen hier ook een rol, evenals de voortdurende ontwikkeling van het platform tot een onmisbaar onderdeel van het dagelijkse werk”, zegt Timo Kieninger, directeur Marketing en Sales.