Brinckers zet op marketingvlak een stap extra met nieuwe identiteit

Na herstructurering achter de schermen richt Brinckers zich sinds dit voorjaar nadrukkelijk op consumentenmarketing. Onder het motto ‘more miles, more smiles’ probeert het merk bij zo veel mogelijk consumenten op de radar te komen. De bijbehorende campagnes genereren traffic naar de dealers, zo blijkt uit de eerste ervaringen.
Delen:
More miles, more smiles bij Brinckers.

“Brinckers heeft de afgelopen jaren vooral aandacht gehad voor de bouw van het bedrijf. We zijn in twee jaar naar een kleine negentig dealers gegroeid, hebben onze service op orde gebracht, hebben nieuwe modellen gelanceerd. De organisatie achter het bedrijf is versterkt, met een salesteam en serviceafdeling. Vrijwel al het nodige hebben we gedaan, behalve marketing bedrijven. De enorme groei is in die zin best verrassend. We beginnen nu aan een volgend hoofdstuk en dat is dat we Brinckers gaan positioneren onder de eindgebruikers. Nu onze organisatie staat als een huis, kan dat ook”, stelt directeur Pieter Booij van Brinckers.

“Qua marketing hebben we alles in één keer goed aangepakt. Er zijn nieuwe materialen voor gebruik in de winkels ontwikkeld. Tegelijkertijd hebben we onze website en sociale media aangepakt. Er zijn nieuwe brochures. En we zijn direct een consumentenactie gestart, die we op de winkelvloer uitdragen en eveneens met een online campagne ondersteunen. We hebben nu als het ware een big bang richting de eindgebruikers. En dat is goed voor de dealers, die natuurlijk een fair point hadden als ze zeiden dat we nog iets te weinig zichtbaar waren. Maar dat is nu toch echt veranderd.”

Pieter Booij (midden), Erik Wierstra (links) en Erik Verrijt van Brinckers Fietsen.

More miles, more smiles

Brinckers heeft een compleet nieuwe identiteit aangenomen. “Het logo hadden we al, alleen hebben we de beleving eromheen anders ingevuld, met heel frisse kleuren: roze, rood, geel en blauw. Je ziet het op brinckers.nl meteen. We gebruiken ook een nieuwe externe slogan: ‘more miles, more smiles‘. Dat is de consumentenvertaling van onze interne missie. We zeggen bij Brinckers: ‘We try harder!’ Moeten we iets oplossen voor een dealer, dan doen we extra ons best. Dat idee van het beste resultaat willen bereiken, naast je dealer willen staan, wilden we ook in onze consumentenpropositie laten doorklinken. We doen alles om de consumenten te laten stralen”, legt Booij uit.

De campagne doet het fantastisch en loopt nog tot en met Pinksteren

Om dat extra kracht bij te zetten, heeft Brinckers recentelijk een consumentenactie gelanceerd. Consumenten krijgen een gratis accu-upgrade, van standaard 450 naar 600 wattuur. De actie heeft betrekking op de helft van het Brinckers-assortiment. “De campagne doet het fantastisch en loopt nog tot en met Pinksteren. We jagen de actie aan met instore communicatiemateriaal en een online campagne. Die online inspanningen zijn erop gericht om consumenten naar de dealers te trekken. Los daarvan hebben we ook nog een brand awareness campagne: ‘Blincken met Brinckers’. Deze campagne is ontwikkeld om mensen kennis te laten maken met het merk. Hierin laten we onze herkenbare, frisse kleuren terugkomen in combinatie met de moderne e-bikes die we voeren.”

Demodagen

Het ambitieuze Brinckers verweeft dealers in vrijwel alle marketingactiviteiten. “We hebben een complete marketingkalender opgesteld. Onderdeel daarvan is dat we onder meer online heel gericht, lokaal dus, demodagen bij specifieke dealers gaan promoten. Met een grote aanhanger vol testfietsen trekken we voor zulke demodagen met een salesmanager naar de desbetreffende dealer”, vertelt Booij.

“Op die manier promoten we straks ook onze nieuwe modellen. Er staan gedurende het seizoen enkele introducties gepland, onder meer in mei en augustus.”

Dit artikel is gesponsord door Brinckers.