Huyser opent eerste exclusieve shop-in-shop

Het eerste shop-in-shop-concept van Huyser Fietsen is een feit. De primeur is voor Snellers Fietsen in Deurningen. Het Twentse tweewielerbedrijf heeft de belevingswereld ondergebracht in zijn gloednieuwe, nog niet officieel geopende experience center. “Deze shop-in-shop gaat bijdragen aan nog betere verkopen van Huyser”, zegt ondernemer Stephan Holtkamp.

Snellers Fietsen werkt sinds 2018 met de producten van Huyser. Deze zijn een waardevolle toevoeging aan het assortiment. “Omdat het exclusieve fietsen uit een veel hoger segment zijn”, stelt eigenaar Stephan Holtkamp. “De frames zijn stabiel en van hoge kwaliteit, de afwerking is perfect. Elk detail is gewoon raak. Ik kan merken dat de mensen achter Huyser zelf een achtergrond in een fietsenwinkel hebben. Ze voelen aan wat de markt verlangt.”

Voor klanten die iets speciaals zoeken

Sinds de opname in het assortiment is er buitengewoon veel vraag naar Huyser. “Ik kan het e-bikepubliek opdelen in grofweg twee typen: aan de ene kant zijn er mensen die gewoon snel van A naar B willen fietsen. Waarmee ze dat doen, interesseert hen niet zo. Aan de andere kant zijn er mensen die graag iets speciaals hebben. Zij hebben zich voor hun komst ingelezen en hebben oog voor detail en afwerking. In veel gevallen komen zij uit bij de e-bikes van Huyser.”

Toen Snellers Fietsen zinspeelde op de opening van een eigen experience center – de derde vestiging na winkels in Deurningen en Enschede – reageerde Huyser direct positief op de plannen. “Als eerste van allemaal. Gaan we doen!, kreeg ik gelijk te horen.” Holtkamp en Huyser Fietsen ontwikkelden samen een exclusieve shop-in-shop, bestaande uit elf presentatie-podia. Compleet met een houten vloer met visgraat patroon. “Zo’n exclusieve uitstraling matcht met het merk.”

Alle modellen onder één dak

Modellen moet je kunnen tonen. Want wat je niet hebt, verkoop je niet

Het nieuwe experience center, ondergebracht in een voormalige autozaak, is goed voor tweeduizend vierkante meter oppervlak. Het concept wordt gekenmerkt door een ruime presentatie, met voldoende afstand tussen de afzonderlijke modellen. “Anders zien consumenten door de bomen het bos niet meer.” Mensen kunnen de fietsen in de nabije, verkeersluwe omgeving testen. Is het slecht weer, dan is er binnen meer dan voldoende ruimte om te testrijden.
“De afgelopen jaren is er steeds meer markt gekomen voor e-bikes. Zelfs scholieren van veertien jaar en mountainbikers rijden al elektrisch. Daardoor zijn er veel modellen. Die moet je kunnen tonen. Want wat je niet hebt, verkoop je niet. Daarnaast moeten mensen de fietsen kunnen testen. In ons experience center kan dat allemaal. We hebben álle fietsen en modellen daar staan.”

Netwerk van flagship stores

Voor Huyser is het shop-in-shop-concept een prachtige showcase. Het ambitieuze merk wil meer zogeheten flagship stores aan zich binden. “Binnenkort kunnen onze dealers de exclusieve presentatiepodia bestellen. Dit in combinatie met achterwanden. Eventueel is maatwerk mogelijk. Op die manier creëren onze dealers een eigen belevingswereld rond ons merk”, zegt mede-eigenaar Joey Huijser. Het grote voordeel is dat de presentatie-elementen de doorverkoop van Huyser naar verwachting een flinke boost geven.

“De podia stralen een bepaalde klasse uit die toebehoort aan Huyser”, zegt Huijser. “Hiermee kun je de fietsen op een overzichtelijke manier laten zien. Je creëert branding van het merk zelf. Daardoor komen de fietsen veel beter tot hun recht. Het brengt de exclusieve beleving die consumenten verwachten bij Huyser Fietsen.”

Dit artikel is gesponsord door Huyser.