Cortina koerst in België op groei

Cortina koerst in België op groei

Kruitbosch opereert sinds vorig jaar met een dedicated sales- en marketingteam voor België. Dit wordt nu uitgebreid met de lancering van de Belgische website cortinabikes.be en een lokale editie van het 'lookbook' met een aangepast assortiment.

Hiermee focust Kruitbosch op de groei van e-bikes in België. Kruitbosch behaalde met Cortina het afgelopen jaar een mooie omzetstijging op de Belgische markt. België veroveren is de eerste stap voor de internationalisering van Cortina waarmee Kruitbosch in 2006 startte.

Nog veel groeipotentieel in België

Kruitbosch brengt met Cortina het komende seizoen een sterk aanbod van hippe e-bikes op de markt. Daarmee ziet het merk volop mogelijkheden naast de traditionele fietsmerken. “Alhoewel we al een aantal jaren actief zijn op de Belgische markt, zien we nog veel groeipotentieel en ruimte op de markt voor de trendy stadsfietsen en e-bikes van Cortina”, aldus Jan Van Beek, sales manager België.
Het assortiment is aangepast met modellen speciaal voor België. Naast een sterke collectie wordt nu ook een speciale website voor België gelanceerd. Sarah Van Haute, marketeer België die sinds september 2020 aan boord is, licht toe: “Cortina is een merk dat de voortrekkersrol op zich neemt qua ontwikkeling en design met een modieuze en kleurrijke fietscollectie. De nieuwe merkcampagne van Cortina is hier een mooi voorbeeld van. We maken een statement, spelen met kleur, tonen lef en onderscheiden ons op deze manier.”

Cortina-community met 5 specifieke doelgroepen

Cortina betrekt bij ontwikkeling van haar (elektrische) fietsen graag de eigen community, om zoveel mogelijk aansluiting te vinden bij hun wensen. Hiervoor werden 5 specifieke doelgroepen opgezet waarvoor het merk ontwerpt. Op deze manier zet Cortina breed in op de markt en sluit ze zowel met een praktische transportfiets, als stevige family bike of snelle e-bike aan op de behoefte van de verschillende doelgroepen.

Customer journey Belgische consument in kaart

Het merk zal de customer journey van de Belgische consument in kaart brengen om hem of haar zo goed mogelijk te begeleiden in de zoektocht naar de juiste fiets. Dit gebeurt met behoud van de merkidentiteit die het merk uniek maakt. Daarnaast wil Cortina de samenwerking met de Belgische dealer intensiveren en het dealernetwerk uitbreiden.