'Shimano Service Centers op hooguit kwartier reizen'

'Shimano Service Centers op hooguit kwartier reizen'

Shimano gaat voor een nóg betere dekking van Shimano Service Centers in de Benelux. Als het aan de leverancier van fietscomponenten ligt, komt er voor iedere consument een dergelijke kwaliteitstweewielerzaak op hooguit vijftien minuten reizen per auto. Op veel plaatsen is daar nu al sprake van. Op enkele locaties is het bedrijf nog op zoek naar winkels die passen bij de uitstraling van zo'n Service Center.

De Benelux telt op dit moment circa 140 Shimano Service Centers. Dit zijn speciaalzaken die consumenten een excellente onderhouds- en reparatieservice bieden. De monteurs hebben in hun professioneel ingerichte werkplaatsen de beschikking over originele onderdelen en de nieuwste producten van Shimano.

Medewerkers nemen deel aan online trainingen en gaan regelmatig naar het Shimano Benelux Training Center in Nunspeet. Daar volgen zij techniektrainingen, zodat zij ook van de nieuwste technologieën in fietsland alles weten. Dat is belangrijk nu de technologische vooruitgang op fietsgebied steeds sneller gaat.

Verregaande ondersteuning

Het bedrijf ziet er met audits op toe, dat de kwaliteit van de dienstverlening gewaarborgd blijft. In ruil voor de inspanningen om aan de richtlijnen van het Shimano Service Center te voldoen, krijgen de gecertificeerde speciaalzaken verregaande ondersteuning. Daarbij gaat het, naast trainingen en fysieke zichtbaarheid in de winkel, om (online) marketingsupport. Het bedrijf voorziet onder meer in kant-en-klare en relevante content die met een eenvoudige publicatietool gemakkelijk valt te delen op bijvoorbeeld Facebook.

Leads genereren

Shimano-Service-CenterBovendien plant het bedrijf gedurende het seizoen verscheidene off- en online campagnes. Daaraan zijn telkens de Shimano Service Centers gekoppeld. Het doel hiervan is om consumenten de weg te wijzen naar de desbetreffende speciaalzaken in de buurt, en dus om leads te genereren.

Momenteel draait de campagne ‘Fietsservice van Wereldklasse’. Hiermee brengen ze op lokaal niveau het vakmanschap en de meerwaarde van de getrainde monteurs van Shimano Service Centers voor het voetlicht. Via online targeting komen alle consumenten binnen een straal van vijftien minuten reizen in contact met de campagne en het lokale Service Center.

Aanbeveling

Tweewielerzaken die al Shimano Service Center zijn, zijn daar uitermate enthousiast over. Zelfs zo enthousiast, dat 88 procent het concept (zeer) aanbeveelt bij andere vakhandelaren. Dat blijkt uit onderzoek van een extern bureau, in opdracht van Shimano. Tweewielerspecialisten die willen toetreden kunnen daar vrijblijvend informatie over inwinnen bij hun accountmanager van Shimano. Ook is het mogelijk om een e-mail naar shimano.servicecenter.benelux@shimano-eu.com te sturen. Elk nieuw kwartaal komen er speciaalzaken bij.

Dit artikel is gesponsord door Shimano