Alles over Klantbeleving

Deze 3 winkels zijn finalist voor de titel Klantvriendelijkste Winkel van 2023
Deze 3 winkels zijn finalist voor de titel Klantvriendelijkste Winkel...

Atlas Fietsen in Alphen aan den Rijn, Ben de Ruiter in Nijkerk en Cyclobility in Gent: dat zijn de drie fietsenwinkels die doorgaan naar de finale van de Tweewieler Award voor de Klantvriendelijkste winkel van 2023. Ben jij ook present bij de finale? Ook om tegelijk inspiratie op te doen bij het meer dan interessante programma?

Dit zijn de genomineerden voor de KLANTVRIENDELIJKSTE WINKEL van 2023
Dit zijn de genomineerden voor de KLANTVRIENDELIJKSTE WINKEL van 2023

De vakjury heeft de vijf genomineerden voor de Tweewieler Award voor de Klantvriendelijkste Winkel bekendgemaakt. We stellen ze met trots aan je voor!

Wytze Peenstra: “Mensen vergeten snel wat je hebt gezegd, maar vergeten nooit het gevoel dat je ze hebt gegeven.” (foto Anne van der Woude)
'Klanten voelen het haarfijn aan als je je niet oprecht voor ze...

Wytze Peenstra is mede-eigenaar van dé modewinkel van Noord-Nederland, het 5.000 vierkante meter grote Modeplein Rinsma. Zijn personeel speelt een cruciale rol in de drang om de gasten - zoals Rinsma klanten noemt - positief te verrassen. "Als verkoper moet je de klant aanvoelen."

Ontwerper Johan Rietsema: “Alles gaat over aandacht, mensen willen gezien worden.”
Johan Rietsema: 'Fietshandelaar, heb meer aandacht voor je klant'

Als het gaat om aandacht voor de klant hebben, laten fietsenwinkels volgens retailarchitekt Johan Rietsema flink wat steken vallen. Hij noemt ondernemers in onze branche nog zo stijf als een voorvork.

Tweewieler-PODCAST: hoe gastvrij is jouw bedrijf?
Tweewieler-PODCAST: hoe gastvrij is jouw bedrijf?

In deze podcast gaan Milo Berlijn. Ilse Janssen en René Bestevaar onder leiding van Annemarie Bruning in gesprek over gastvrijheid. Klanten die zich thuis voelen binnen je bedrijf blijven terugkomen en vergroten je omzet.

Wytze Peenstra (links) en Johan Rietsema voor de bar die bij binnenkomst van Heeren van Rinsma gelijk in het oog springt: “Hiermee geef je aan dat je er bent voor je klanten, dat je gastvrij bent.” (foto's Anne van der Woude)
Modeplein Rinsma voorbeeld voor de fietsbranche

Van heinde en verre komen mensen naar het Friese dorp Gorredijk om kleding te kopen bij Rinsma Modeplein. Het geheim van het succes is de aandacht voor de 'gasten', zegt Wytze Peenstra van Heeren van Rinsma, onderdeel van het modeplein. "De fietsenbranche kan hier veel inspiratie op doen", zegt ontwerper en brandingspecialist Johan Rietsema van bureau Binnenbrand. Hij tekende voor de sfeer bij Rinsma. "Alles draait hier om mensen positief verrassen."

Hoe gastvrij ben jij? | BLOG Ron Haker
Hoe gastvrij ben jij? | BLOG Ron Haker

Gastvrij zijn voor de klant. Dat klinkt heel logisch in deze tijd. Maar zijn we wel zo gastvrij? Ron heeft daar soms zijn bedenkingen bij.

Het gaat er er bij gastvrijheid niet alleen om dat klanten zich welkom voelen. Het draait ook om luisteren, doorvragen en adviseren.
Gastvrijheid is meer dan hoi zeggen en een kopje koffie aanbieden

Gastvrijheid gaat veel verder dan klanten welkom heten met een vriendelijk hoi en een vers gezet kopje koffie: het is klanten aan je binden, ze met een glimlach de deur uit laten gaan, ervoor zorgen dat ze graag terugkomen. Maar vooral ook luisteren, doorvragen en adviseren. De winst is blije klanten en meer omzet. Doe je voordeel met de visie op een gastvrij bedrijf van (ervarings)deskundigen Milo Berlijn, Ilse Janssen en René Bestevaar.

Gastvrijheid - hoe pak je dat aan? Kijk hier het webinar terugGesponsord
Gesponsord
Gesponsord Gastvrijheid - hoe pak je dat aan? Kijk hier het webinar terug

Klanten worden steeds mondiger en kritischer. Bovendien is het lastiger om ze naar een jouw tweewielerwinkel te krijgen. Ook medewerkers veranderen, ze zijn soms veeleisender en ze hebben andere verwachtingen. Hoe ga je daar als werkgever mee om?

Doe mee aan de landelijke 'Week van de Stenen Winkel'
Doe mee aan de landelijke 'Week van de Stenen Winkel'

In de week van 9 tot en met 15 mei 2022 vindt de eerste landelijke 'Week van de Stenen Winkel' plaats. Een initiatief om lokale winkels in het zonnetje te zetten en bij de consument aandacht te krijgen voor de waarde van deze winkels.