30 jaar evolutie bij Yamaha: deze 4 pijlers blijken succesvol

Toen Yamaha in 1993 hun Power Assist System-fiets (PAS) introduceerde, hadden maar weinig mensen kunnen voorzien hoeveel invloed die eerste productie e-bike ter wereld zou hebben op de toekomst van persoonlijke mobiliteit. Met een schat aan technische expertise die in bijna 30 jaar is opgedaan, heeft het Japanse bedrijf met hun assortiment aandrijfeenheden een wereldwijde reputatie opgebouwd op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid.

Eén met de machine

Met toonaangevende technologie die sinds 1993 voortdurend is ontwikkeld en verbeterd, leveren de PWSeries-aandrijfeenheden een naadloze, natuurlijke en intuïtieve ervaring tijdens elke rit.

In 2022 en de komende jaren is het de ambitie van het bedrijf om fietsfabrikanten het breedste assortiment lichte, compacte en krachtige aandrijvingen te kunnen bieden voor een scala aan toepassingen. Met hun onderhoudsvrije ontwerpen in combinatie met eersteklas betrouwbaarheid en bewezen bouwkwaliteit, beschikken fietsfabrikanten met de PWseries-aandrijfeenheden over een wereld aan nieuwe mogelijkheden.

4 pijlers voor YeSS

Yamaha e-Bike Systems Service (YeSS) is door het bedrijf ontwikkeld om ervoor te zorgen dat alle klanten, van dealer en OEM’s (Original Equipment Manufacturers) tot eindgebruikers, snel en gemakkelijk toegang hebben tot uitgebreide back-ups via lokale teams met specialisten.

YeSS is gebaseerd op vier pijlers: technische ondersteuning, garantie, training en reserveonderdelen, die zijn ontworpen om iedereen het allerhoogste niveau van een effectieve en efficiënte ondersteuning te bieden.

De technische ondersteuningsteams van het bedrijf onderhouden een zeer nauwe relatie met fabrikanten, dealers en fietsers zelf, zodat ze de behoeften en verwachtingen van iedereen volledig kunnen begrijpen. Dankzij de lokale vestigingen kunnen ze snel reageren op elk individueel geval via een speciaal callcenter. Bovendien biedt elke vestiging de faciliteiten om PW series-aandrijfeenheden ter plekke te repareren, met een snellere doorlooptijd als resultaat.

Directe reactie op garantieclaims

De Yamaha PWseries-aandrijfeenheden behoren tot de meest betrouwbare systemen op de e-bikemarkt, maar als een eenheid toch moet worden geïnspecteerd of gerepareerd, kan Yamaha met de YeSS-service direct reageren op alle garantieclaims. Dit zorgt voor een minimale verwerkingstijd vanaf de eerste claim tot de definitieve goedkeuring, zodat dat de klant zo snel mogelijk weer kan fietsen, gewoon op straat of off-road. Bovendien zorgt het transparante systeem ervoor dat alle partijen gedurende het hele proces up-to-date blijven.

Training bij de Yamaha Motor Academy is continu beschikbaar voor meer dan 3.000 dealertechnici via online en fysieke cursussen waarin alle aspecten van e-bike-aandrijvingen, batterijen, onderhoud en diagnostiek worden behandeld. Dealermedewerkers hebben 24/7 toegang tot cursussen via hun pc of smartphone. Zo is iedereen eenvoudig en volledig op de hoogte van nieuwe en bestaande PWseries-aandrijvingen en kunnen ze het hoogste niveau van klantenservice bieden.

Snelste leveringssysteem

Yamaha biedt een van de snelste leveringssystemen voor reserveonderdelen in de branche, momenteel met 130.000 lijnen en een jaarlijkse verwerking van 9 miljoen bestellingen op een 24/48 uur levering. Dit alles vanuit het centraal gevestigde hoofdkantoor in Schiphol-Rijk, Nederland.

De combinatie van 30 jaar ervaring in de productie van aandrijfeenheden en de uitgebreide back-upmogelijkheden van de Yamaha e-Bike Systems Service (YeSS), betekent dat de PWseries-aandrijfeenheden een hoge mate van tevredenheid bieden aan iedereen, van fietsfabrikant en -dealer tot de eindgebruiker.

Dit artikel is gesponsord door Yamaha.

Dit vind je misschien ook interessant