Manon Meijer (Van Hulst): ‘Trots uitstralen met professionele presentatie kinderzitjes’

Steeds meer dealers scoren met Qibbel, vooral dankzij het complete assortiment en de ondersteuning vanuit het merk. “Een paar jaar geleden, toen de Qibbel Air op de markt kwam, hebben we het merk voorzichtig in ons assortiment opgenomen. Inmiddels is het voor ons hét merk als het gaat om kinderzitjes”, zegt Manon Meijer, verkoopleider bij Bike Totaal Van Hulst in Sassenheim.

“We zijn enthousiast geworden nadat we het Qibbel Air-achterzitje zagen en testten”, vertelt verkoopleider Manon Meijer van Bike Totaal Van Hulst in Sassenheim. “Het zitje heeft een mooie achterkant van licht, ventilerend mesh. Het product was anders dan andere producten, beter dan wat we tot op dat moment aanboden en zeker ook fraaier. Toen de verkoop vervolgens snel op gang kwam en het Qibbel-assortiment steeds completer werd, besloten we voor wat betreft kinderzitjes volledig op het merk over te schakelen.”

Eenvoudig te bevestigen

Een belangrijk verkoopargument is de goede prijs-kwaliteitverhouding, vertelt Meijer. “De consument krijgt waar voor zijn geld. De kinderzitjes zijn dankzij de draaiknop snel en gemakkelijk op alle fietsen te monteren. Daardoor ben je minder tijd kwijt aan een klantgesprek. Daarbij is het mesh-materiaal licht, zacht, comfortabel en super stevig, al blijkt die stevigheid niet direct als je het zitje ziet. Dat moet je consumenten weleens uitleggen. Ik refereer dan aan een demonstratie die ik eerder van het bedrijf heb gehad: zelfs met de grootste kracht scheurt het mesh niet, ook niet wanneer er al een klein gaatje in zit.”

Professionele presentatie

Het maakt verschil of een klant tegen ‘een rommeltje’ aankijkt of tegen een strak ingerichte wand

Bike Totaal Van Hulst heeft de diverse producten van Qibbel fraai geëtaleerd tegen de achterwand met behulp van de schappresentatie van het merk. Bovenaan zit een magneetbord met branding. Daaronder zitten de beugels voor de zitjes. De twee meter brede presentatie bevat om precies te zijn vier achterzitjes beneden, vier voorzitjes bovenaan en eveneens vier Junior 6+-zitjes in het midden. “Dat alles in verschillende kleuren en in combinatie met gewilde accessoires, zoals een speelstuurtje en voetensteuntjes”, legt Meijer uit.

De fraaie schappresentatie past bij de uitstraling van de winkel. “Kortgeleden hebben we de werkplaats vernieuwd, daar staat de wand tegenaan. Het geheel past goed samen en versterkt elkaar. De presentatie zorgt voor professionaliteit, we stralen trots uit op het assortiment”, zegt Meijer. “De productpresentatie moet natuurlijk altijd goed zijn, die vergemakkelijkt de keuze. Het maakt nogal verschil of een klant tegen ‘een rommeltje’ aankijkt of tegen een strak ingerichte wand die alle beschikbare zitjes en benodigde producten in één oogopslag toont.”

Hulp bij inrichting

Bij de inrichting heeft Bike Totaal Van Hulst ondersteuning gehad van sales promotor Swen van den Hengel van Widek, het bedrijf achter Qibbel. “Via Widek had ik al eens foto’s gezien van hoe de optimale schappresentatie eruit kan zien. Ik heb geprobeerd de producten op eenzelfde manier in te hangen, maar dat lukte helaas niet. Daarop hebben we Swen gevraagd te ondersteunen, hij doet dat vaker. Het is prettige service die rechtstreeks vanuit het merk komt. Dit is bovenop de steun die we ontvangen van Kruitbosch, de groothandel waar we Qibbel betrekken.”

“Het inspireert, klanten zien hoe het zitje op de fiets valt. Je kunt het product gemakkelijk erbij verkopen”, zegt Manon Meijer.

Swen van den Hengel is enthousiast over de manier waarop de tweewielerzaak in Sassenheim vorm heeft gegeven aan de merkpresentatie. “We proberen zelf altijd een eerste aanzet te geven, het is daarna aan de dealer om het op te pakken. Waar nodig bieden we inspiratie en ondersteuning. Zo hebben we in onze showroom een voorbeeld van de overzichtelijke winkelpresentatie. Daarnaast stellen we de materialen – een magneetbanner en speciale beugels voor de ideale presentatie van het voorzitje – kosteloos beschikbaar. De materialen zijn er per meter. Als een dealer dat wenst, helpen we bij het inrichten.

Gemakkelijk bijverkopen

Bike Totaal Van Hulst heeft er tevens voor gekozen om een modelfiets uit te rusten met kinderzitjes van Qibbel. “Klanten die voor een familiefiets komen, zien zo meteen wat de mogelijkheden qua accessoires zijn. Het inspireert, klanten zien hoe het zitje op de fiets valt. Je kunt het product gemakkelijk erbij verkopen”, zegt Meijer. “Afgelopen seizoen was het alleen zo druk dat die presentatie niet altijd optimaal was. Soms verkochten we de getoonde familiefietsen zo snel dat er geen tijd was om de zitjes over te zetten.”

Dit artikel is gesponsord door Widek.