Blog Ron Haker: Het belooft een succesvol verkoopjaar te worden
De meeste winkels haalden dit fietsseizoen weer prachtige nieuwe collecties in huis, zag Ron Haker. En ook het koopgrage publiek leek er zin in te hebben.
De meeste winkels haalden dit fietsseizoen weer prachtige nieuwe collecties in huis, zag Ron Haker. En ook het koopgrage publiek leek er zin in te hebben.
De landelijke helmencampagne biedt kansen voor de branche, met name op het gebied van design en beleving, schrijft Hedwig Berendsen. "Waar zijn de glow-in-the-dark-effecten of opvallende vormen die je op de skipistes wél ziet?"
Nog voordat hij helemaal klaar was met zijn opleiding, begon Sil Bakker zijn eigen zaak. De combinatie van techniek en ondernemen ligt hem. "De hele dag hetzelfde doen, dat is niets voor mij."
De stichting Digitaal Samenwerken Tweewielerbranche verhoogt dit jaar de leverancierscontributie. Na jaren van gelijkblijvende tarieven wordt de bijdrage dit jaar met 10 procent geïndexeerd.
De fietsmerken AXA, Kryptonite en Trelock worden voortaan vanuit één centrale organisatie gedistribueerd. Waar de verkoop tot voor kort per merk georganiseerd was, koos moederbedrijf Allegion voor een gebundelde regionale aanpak.
Deze woensdag begint de landelijke campagne 'Zet 'm op', waarmee de overheid het gebruik van fietshelmen wil stimuleren. Maarten Spanjaart is namens ABUS betrokken. "Laat klanten een helm proberen als ze een e-bike gaan testen."
De Fiets Awards markeren de start van het fietsseizoen. Dit jaar zijn er weer sterke winnaars, met merken die breed verkrijgbaar zijn. Uit cijfers van RAI en BOVAG blijkt dat de vakhandel goed presteert: het gemiddelde aankoopbedrag en het marktaandeel stegen, terwijl de online verkoop daalde. Consumenten kiezen dus steeds vaker voor de fietsvakhandel.
Bezoekers kunnen in het KOGA Experience Center fietsen testen en meer te weten komen over de productie en het vakmanschap achter het merk.
Daan Luijkx en Han Hoendervangers dragen het stokje van H&L over en blikken terug op een kwarteeuw ondernemerschap en veranderingen in de branche.
Helco Timmerman runt een familiebedrijf, en die zijn belangrijker dan je denkt, schrijft hij in zijn column. 'Je denkt niet in kwartaalcijfers, maar in generaties.'
In 2024 nam het aantal tweewielerwinkels in Nederland af met 68 winkels. Eind 2024 werden 2.930 tweewielerwinkels in Nederland geteld. Dat blijkt uit gegevens van marktonderzoeker Locatus. In 2023 daalde het aantal tweewielerwinkels met hetzelfde aantal.