Cortina richt pijlen op de commuter

De middelbare scholier is al jaren niet meer de enige en belangrijkste doelgroep van Cortina. In de afgelopen tien jaar zijn steeds meer Nederlanders in de steden, gezinnen en studenten op een Cortina gaan fietsen. "De ontwikkelingen voor de doelgroep forenzen zijn – mede door corona- in een stroomversnelling geraakt", aldus Reinier Foppen, directeur development bij Kruitbosch.

“Wereldwijd zijn er natuurlijk grote trends gaande: steden die dichtslippen, milieuvervuiling, noem maar op. De roep om meer gebruik te maken van duurzame transportmiddelen in de stad klinkt al een tijd. Door corona zie je dat in Nederland, maar ook in het buitenland, de e-bike als alternatief voor de auto en het openbaar vervoer steeds belangrijker wordt”, aldus Foppen.

Hoger prijssegment

Cortina ontwikkelt vanuit de behoeften van haar doelgroepen. Foppen: “De nieuwste fietsmodellen die we op ons online event The Next Gear presenteerden, zijn stuk voor stuk heel compleet en comfortabel, maar hebben ook de uitstraling die je van ons verwacht.”

E-bike voor forens mag luxer en duurder zijn

“Ook als forens wil je op een gave e-bike op het werk aankomen toch? En omdat deze e-bike over het algemeen veilig gestald kan worden en hij bovendien moet concurreren met de auto, mag deze ook wat luxer en duurder zijn.”

Leasemarkt

De Cortina E-Silento is de eerste e-bike in dit hogere segment en wordt deze week uitgeleverd aan de winkels. “Deze e-bike is echt al heel goed ingekocht door onze dealers, zijn zien echt de toegevoegde waarde van dit model in onze collectie.”
De lancering wordt ondersteund door een samenwerking met online techplatform Bright. “Want ook op marketinggebied doen we natuurlijk aanpassingen in onze strategie als we voor deze doelgroep e-bikes ontwikkelen. Het hogere segment e-bikes waar Cortina mee komt, sluit ook perfect aan op de leasemarkt.”

Dit artikel is gesponsord door Cortina.

Dit vind je misschien ook interessant