Helco Timmerman weet het uit ervaring: als je plannen met je bedrijf hebt - een (tweede) winkel erbij bijvoorbeeld - is het zaak dat je eerst je team op orde hebt. Met de juiste mensen op de juiste plek kun je elk avontuur aan.
Helco Timmerman weet het uit ervaring: als je plannen met je bedrijf hebt - een (tweede) winkel erbij bijvoorbeeld - is het zaak dat je eerst je team op orde hebt. Met de juiste mensen op de juiste plek kun je elk avontuur aan.
Helco Timmerman ziet dat door corona de relatie met leveranciers is veranderd en er een zoektocht is naar fietsen, onderdelen en accessoires. Hij verwondert zich erover dat leveranciers niet in staat zijn om meer accurate levertijden te communiceren.
Helco Timmerman nam niet alleen de Bikeshop van Eugen Uppelschoten over, maar tekent voortaan ook voor de blog die Eugen jarenlang voor Tweewieler maakte. In elke uitgave verhaalt hij wat hem als jonge ondernemer drijft, waar hij tegenaan loopt en zich over verbaast. In deze eerste blog vertelt Helco waar hij tegenaan liep bij de overname.
Eugen Uppelschoten stopt met zijn winkel Bikeshop Amersfoort. Na 33 jaar neemt hij dinsdag 1 februari afscheid van de winkel die zijn ouders ooit begonnen en geeft hij de sleutels aan nieuwe eigenaar Helco Timmerman. Met het vertrek bij de Bikeshop stopt ook zijn blog op Tweewieler.nl. In deze laatste editie beschrijft hij de verschillende fases waar hij doorheen ging bij de overdracht.
Eugen Uppelschoten ziet dat het wat rustiger wordt in zijn winkel Bikeshop Amersfoort en er eindelijk tijd komt om dingen aan te pakken die door de drukte zijn blijven liggen.
Hij loopt nog drie maanden mee en dan neemt Eugen Uppelschoten de tijd om uit te vinden wat hij gaat doen na de overdracht van Bikeshop Amersfoort. "Ik ga het vacuüm dat ontstaat z'n werk laten doen en kijk daar met veel zin en vertrouwen naar uit."
Eugen Uppelschoten draagt zijn winkel in Amersfoort over aan Helco Timmerman van 33 tweewielers. "Ik geef de winkel met veel vertrouwen over aan Helco. Ik kijk terug op 33 hele mooie jaren. Wat mijn ouders met vooruitziende blik zijn gestart, heb ik met veel voldoening kunnen helpen opstarten, voortzetten en uitbouwen."
Eugen Uppelschoten ziet dat het steeds lastiger wordt om de juiste fiets op het juiste moment voor de klant te krijgen. Hoe zorgt hij ervoor dat vraag en aanbod bij elkaar gebracht kunnen worden?
Door de sterk toegenomen populariteit van fietsen is ook het werkaanbod voor de werkplaats behoorlijk toegenomen. Dat gaat in de winkel van Eugen niet zonder slag of stoot. Het is een hele toer om de servicegraad hoog te houden.
'Meneer/mevrouw de dealer. Nog even over de 2022-modellen en de beperkte beschikbaarheid. We hebben deze fietsen aan u toebedeeld.' Wonderlijk hoe we van collectioneren naar accepteren zijn gegaan...