Alles over Marketing

De hoek met kinderfietsen bij winnaar van de Tweewielerwinkel van het Jaar 2023 Leijenhorst2wielers.

Kinderfietsen ja of nee? | BLOG Jeroen Rietvelt

Jeroen Rietvelt ziet dat veel winkels ervoor kiezen kinderfietsen uit de winkel te halen. Aan de andere kant constateert hij dat branchevreemde...

Bike Republic doet aan Bike Friday in plaats van Black Friday

Bike Republic doet aan Bike Friday in plaats van Black Friday

Het Belgische Bike Republic heeft Black Friday vrijdag 24 november omgetoverd tot Bike Friday. Die dag gaan de 200 medewerkers van Bike Republic...

Zo kom je van die voorraden af | BLOG Jeroen Rietvelt

Zo kom je van die voorraden af | BLOG Jeroen Rietvelt

Kies in deze tijden van veel voorraad niet voor het geven van korting, maar trek mensen op een creatieve manier naar je winkel. Dat bepleit Jeroen...

Gazelle houdt Sprintrace tijdens Grand Prix Zandvoort

Gazelle houdt Sprintrace tijdens Grand Prix Zandvoort

Nog niet geïntroduceerd als officieel onderdeel van de Formule 1 Grand Prix in Zandvoort, maar al wél op het fietspad richting Zandvoort te beleven:...

De ware waarde van je werkplaats | BLOG Jeroen Rietvelt

De ware waarde van je werkplaats | BLOG Jeroen Rietvelt

De werkplaats is in de ogen van veel ondernemers een kostenpost. Jeroen Rietvelt wijst op de ware waarde van de werkplaats.

De kracht van fietsplezier verkopen | BLOG Jeroen Rietvelt

De kracht van fietsplezier verkopen | BLOG Jeroen Rietvelt

Tweewieler-blogger Jeroen Rietvelt ziet dat jij als tweewielerspecialist bepalend bent voor de klant als het gaat om het beleven van fietsplezier....

Amy Paillot: "De beste manier om onze dealers vanuit de marketingkant te ondersteunen, is door potentiële consumenten naar hun winkels te leiden."

Amy Paillot (QWIC): 'Meer klanten naar winkel door grootse...

E-bike fabrikant QWIC lanceert voor het tweede jaar op rij een grote tv-campagne. Hoe pakken ze dat aan en wat zijn de te verwachten resultaten? We...

De balans tussen scherp inkopen en meer verkopen | BLOG Jeroen Rietvelt

De balans tussen scherp inkopen en meer verkopen | BLOG Jeroen...

Tweewieler-blogger Jeroen Rietvelt ziet dat ondernemers focussen op scherp inkopen. Terecht. Maar geven ze de verkoop evenveel aandacht? Want extra...

Jeroen Rietvelt van Fietsmarketeer helpt winkels en bedrijven in de fietsenbranche met hun marketing.

Klagen of actie? I BLOG Jeroen Rietvelt

In zijn blog signaleert Jeroen Rietvelt dat retailers vaak kritisch zijn op merken die consumenten actief benaderen op internet. Aan de andere kant...

Afgaande op de neuromarketeers is de inzet van folders een no-brainer, door de bewezen toenaderingsrespons in combinatie met de beklijvende boodschap. Hoe eerder de folder in de kanaalmix wordt ingezet, hoe groter de effectiviteit. Niet verrassend trekt de bovenste folder uit een pakket de meeste aandacht.

Zo scoor je met een folder: tips en tricks van experts

Papieren folders voegen nog altijd veel waarde toe voor winkels. Een puike folder creëert verlangen en wakkert de kooplust aan. In dit artikel...