Rentokil Pest Control
Wat doe jij om de vraag naar fietsen jouw kant op te trekken?
Nu het fietsseizoen achter de rug is doen ondernemers er goed aan actief te investeren in hun zichtbaarheid, adviseert columnist Jeroen Rietvelt.

Nu het fietsseizoen achter de rug is doen ondernemers er goed aan actief te investeren in hun zichtbaarheid, adviseert columnist Jeroen Rietvelt.

Na het nieuws over de sluiting van de Accell-fabriek in Heerenveen blikt Ron Haker terug op de gloriejaren van Batavus en het legendarische Dreamteam. In zijn column vraagt hij zich af: kunnen de sterke merken van Accell nog floreren in de toekomst of zit er een overname door Pon aan te komen?

Acties, superdeals en kortingen. Ondernemers uit alle sectoren stunten er graag mee. Maar volgens de Consumentenbond zijn aanbiedingen soms nep, ook in de tweewielerbranche. Wat is een nepaanbieding eigenlijk en hoe voorkom je een misleidende actie?

AI, artificial intelligence, is in korte tijd hét buzzwoord geworden - ook in de retail. Na beeld- en spraakherkenning is het nu kunstmatige intelligentie dat het speelveld in de retail wellicht gaat veranderen. Daarbij zijn de verwachtingen hoog. Toch heeft deze technologie de tweewielerwinkel nog niet echt veroverd. Nog niet.

L'Hirondelle in Meppel is allesbehalve een doorsnee fietsenwinkel. Met een geheel eigen visie en filosofie timmert de zaak aan de weg. "We zijn van de mooie designdingen."

Het is vaak één van de meest gelezen pagina's van een website of webshop. De tekst die erop staat, draait om vertrouwen en verbinding. Maar je kunt er ook kwijt welke keuzes je voor je fietsbedrijf gemaakt hebt en wat je belangrijk vindt. We hebben het over de pagina 'Over ons'.

Als een klant in jouw (online) winkel is, dan willen ze vaak best meer kopen. Maar ze denken er simpelweg niet aan. Als verkoper kun je ze een duwtje in de rug geven. Hoe? Door met ze mee te denken en te adviseren. Dat zorgt voor een hogere omzet en vaak een hogere marge. En nog belangrijker: het zorgt ook voor een meer tevreden klant. Die gaat namelijk met een completer pakket de deur uit.

Een haarband gaf alle marketeers dit EK het nakijken. Hoe zorg je eigenlijk voor een goed promotieplan, vraagt columnist Stefanie den Breejen zich af.

Jeroen Rietvelt ziet dat veel winkels ervoor kiezen kinderfietsen uit de winkel te halen. Aan de andere kant constateert hij dat branchevreemde kanalen juist een fietsabonnement voor kinderen aanbieden. Laat de vakhandel hier kansen liggen?

Het Belgische Bike Republic heeft Black Friday vrijdag 24 november omgetoverd tot Bike Friday. Die dag gaan de 200 medewerkers van Bike Republic samen fietsen en zijn alle winkels van de keten gesloten.