Ananda lanceert direct-to-dealer Europees Callcenter

Ananda lanceert direct-to-dealer Europees Callcenter

Ananda is een Chinese fabrikant van elektrische aandrijfsystemen. Het bedrijf startte in september met de massaproductie van een nieuwe M5000 middenmotor. In november heeft Ananda een callcenter geopend op het hoofdkantoor in Arnhem.

Tomi Viiala (rechts).

Ahooga verder met voormalig Stromer-ceo Tomi Viiala

Vouwfietsenproducent Ahooga heeft Tomi Viiala benoemd als adviseur van de raad van bestuur. Hij gaat Ahooga ondersteunen bij de uitbreiding van het dealernetwerk en het stimuleren van strategische groei in Europa.

Van Dam: 'De garantiekaart is de oplossing die als beste uit de bus kwam; het haalt de rompslomp weg uit de winkel, en maakt de verkoop net zo eenvoudig als dat van een paar fietstassen.'Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Vomax: 'Verlengde garantie net zo makkelijk verkopen als een fietstas'

Veel rijwielhandelaren vinden verlengde garantie voor e-bikes een interessant product om bij een nieuwe e-bike te verkopen. Consumenten willen namelijk voorkomen dat ze na twee jaar al geconfronteerd worden met hoge reparatiekosten. De rijwielhandel profiteert zelf van verlengde garantie omdat de klant nog jaren verplicht moet terugkeren voor regulier onderhoud. Ondanks deze voordelen worden verlengde garanties nog relatief weinig aangeboden. Winkeliers vinden de verkoop ervan vaak lastig of tijdrovend. De nieuwe 'Garantiekaart' geïntroduceerd door Vomax, moet daar verandering in brengen.

Samen met Jorrit Heidbuchel is Tomas Keppens (rechts) de oprichter van Ellio. (Foto's: Ellio)

Ellio brengt innovatieve speed pedelecs naar Nederlandse markt

Ellio is een opvallende nieuwkomer in de e-bikemarkt. Het Belgische bedrijf werd in 2017 opgericht door Tomas Keppens en Jorrit Heidbuchel. Beiden hebben een achtergrond in de auto-industrie. Hun doel was om een innovatieve elektrische fiets te ontwikkelen voor dagelijks gebruik. In 2020 lanceerde Ellio zijn eerste model speed pedelec: de Ellio Original. Sindsdien heeft het merk in België snel aan populariteit gewonnen en inmiddels richten ze zich ook op de Nederlandse markt.