Veilige accuopslag in de praktijk: bewerkelijk, maar inmiddels loopt het systeem gesmeerd
Bij het ontwerp van hun nieuwe winkelpand richtten columnist Stefanie den Breejen en haar man zich ook op veilige accuopslag. Daar kwam heel wat bij kijken.
Bij het ontwerp van hun nieuwe winkelpand richtten columnist Stefanie den Breejen en haar man zich ook op veilige accuopslag. Daar kwam heel wat bij kijken.
Wilco Kruitbosch let als jurylid tijdens de jurering in de Tweewielerwinkel van Jaar-verkiezing vooral op de identiteit en het onderscheidend vermogen van een bedrijf. Vanuit zijn ervaring als merkstrateeg voor Cortina is hij na zijn vertrek bij Kruitbosch bezig met identiteit-sessies voor bedrijven en organisaties. Dit zijn sessie van ongeveer zes maanden waarin hij samen met een aantal sleutelfiguren en eigenaar/directie de identiteit van het bedrijf/organisatie opbouwt volgens een eigen ontwikkelde methode.
AI, artificial intelligence, is in korte tijd hét buzzwoord geworden - ook in de retail. Na beeld- en spraakherkenning is het nu kunstmatige intelligentie dat het speelveld in de retail wellicht gaat veranderen. Daarbij zijn de verwachtingen hoog. Toch heeft deze technologie de tweewielerwinkel nog niet echt veroverd. Nog niet.
Een Amsterdamse proef met deelfietsen gaat niet door. BOVAG is daar niet al te rouwig om.
Helco Timmerman vindt het vreemd dat mensen massaal afgaan op korte indrukken van panelleden van fietstests. "Alsof je een auto zou kiezen op basis van hoe lekker de bekleding ruikt."
De Eurobike staat weer voor de deur. Deze beurs in Frankfurt is ieder jaar de plek om kennis te maken met trends en nieuwe ontwikkelingen op de nationale en internationale markt. Welke producten kunnen we de komende jaren in de winkels verwachten? Bovendien is het de gelegenheid om in korte tijd veel collega's te spreken. Hoe gaat het, waar moet ik rekening mee houden?
De zoektocht naar de Tweewielerwinkel van het jaar 2026 gaat van start. Jurylid en redacteur Hedwig Berendsen wil alvast één misverstand uit de wereld helpen: het beeld dat alleen grote winkels kunnen winnen, klopt niet.
Hoewel het dragen van een helm een belangrijke bijdrage levert aan de fietsveiligheid, is het niet de enige oplossing. We moeten blijven investeren in een veilige fietsinfrastructuur, schrijft Maarten Akkers.
De meeste winkels haalden dit fietsseizoen weer prachtige nieuwe collecties in huis, zag Ron Haker. En ook het koopgrage publiek leek er zin in te hebben.
Regelmatig komt er een seniore e-biker de winkel binnen met de tekst: 'Ik moet een helm.' Een lichte glimlach kan ik dan niet onderdrukken. 'Moet?', vraag ik vriendelijk. 'Ja, mijn kinderen vinden het niet langer veilig dat ik zonder helm op de fiets zit.'
Het is vaak één van de meest gelezen pagina's van een website of webshop. De tekst die erop staat, draait om vertrouwen en verbinding. Maar je kunt er ook kwijt welke keuzes je voor je fietsbedrijf gemaakt hebt en wat je belangrijk vindt. We hebben het over de pagina 'Over ons'.
Topdrukte betekent voor Stefanie den Breejen dat ze haar personeel extra goed in de gaten houdt. Want "de personeelscapaciteit in een tweewielerspeciaalzaak is lastig op piekmomenten".
Juryvoorzitter Ferry Smith verheugt zich op het traject van de Tweewielerwinkel van Jaar-verkiezing. Meedoen heeft voor kandidaten meerdere voordelen, schrijft hij.