blog

Bike MOTION en ‘funshoppers’

Winkel 332

Wij zijn net terug van de Bike MOTION. Ik vond het wat sober maar alsnog toch nog wel de moeite waard. Sowieso leuk om in het weekend te gaan om goed te kunnen waarnemen waar de consument zich vooral op stort. Waar het super druk is, waar heel rustig, en wat de laatste hypes en nieuwtjes zijn.

Bike MOTION en ‘funshoppers’
Reina van der Linde. Foto Tweewieler

Van tevoren wisten wij dat niet alle leveranciers er zouden zijn. En dus was onze insteek om deze keer, in plaats van hier en daar een bakkie en gezellig een beetje netwerken, alle voor ons nieuwe interessante stands te gaan bezoeken. Elk jaar moet je toch zeker iets nieuws introduceren in je winkel.

Klant moet geprikkeld worden

De klant moet geprikkeld worden om steeds terug te keren naar de winkel. In tegenstelling tot online waar bijna alles in een   oogopslag te bekijken is, moeten wij echt goed nadenken over hoe wij presenteren, wat wij presenteren en vergeet niet voor wat voor prijs we het presenteren. Maar dat is een al jarenlange andere discussie.

Zorgen voor ‘funshoppen’

Hoe dan ook, wij moeten zorgen voor ‘funshoppen’. De fietser moet zich meteen welkom voelen op de winkelvloer en moet getriggerd worden door kleur, beeld, presentatie en natuurlijk ons, de verkopers.

Alleen aanwezigheid niet genoeg

Op Bike MOTION waren de verschillen groot. De ene stand was groots, levendig met zelfs een coffee truck voor de gezelligheid. De ander was er duidelijk om er te zijn maar meer ook niet. Geen sfeer en geen presentatie. Bij de eerste was het druk en bij de ander niet. De arrogantie om te denken dat alleen je aanwezigheid genoeg is, is anno 2018 niet meer genoeg. Je moet iedereen wat bieden en duidelijk aangeven dat je moeite over hebt voor je klant. Daar wordt je keihard op afgerekend. Ik wens iedereen een top seizoen met heel veel funshoppers!

Schrijfster van deze blog is Reina van der Linde. Reina is samen met haar man René eigenaar van twee fietsenzaken in Almere.

Reageer op dit artikel