Alles over Tour de France

Foto: Liv Cycling

Liv sponsort ook dit jaar de Tour de France voor vrouwen

Maandag 12 augustus gaat de Tour de France Femmes van start, met de Grand Départ in Rotterdam. Liv Cycling zal een belangrijke sponsor voor de vrouwelijke wielerwedstrijd worden. Het merk is opnieuw hoofdsponsor van de witte trui en ondersteunt ook het project Rotterdams Peloton.

AGU-oprichter Peter van den Kommer ontving van Jonas Vingegaard een gele trui met daarop een geschreven dankjewel voor het partnership.

Tourwinnaar Jonas Vingegaard feestelijk onthaald bij AGU

Hoog bezoek dinsdagochtend bij AGU: tweevoudig Tour de France-winnaar Jonas Vingegaard kwam op bezoek. De Deen stak zijn waardering voor de producten van het Alkmaarse bedrijf niet onder stoelen of banken.

Boek Geraint Thomas over lange weg naar de gele trui in Tour de France 2018

Boek Geraint Thomas over lange weg naar de gele trui in Tour de...

Jarenlang verscheen Geraint Thomas gewapend met een berg talent aan de start van de grootste wielerronde ter wereld. Maar toch was het de drievoudig wereldkampioen en tweevoudig Olympisch medaillist nooit gegund: hij was slachtoffer van valpartijen, pech en de bereidheid om zichzelf op te offeren voor zijn teamgenoot Chris Froome.

ABUS: van gehard stalen slot naar sportieve tophelm

ABUS: van gehard stalen slot naar sportieve tophelm

ABUS heeft als merk afgelopen 3 jaar een grote transformatie doorgemaakt. Waar het merk in het verleden bekend stond als een traditionele Duitse fabrikant van beveiligingsproducten staat het familiebedrijf nu ook voor high end hoofdprotectie. Dit terwijl iets meer dan 25 jaar geleden de eerste ABUS-helm al in het straatbeeld te spotten was.

Technici, verslaggevers en presentatoren van vroeger en nu, iedereen die er toe doet in de geschiedenis van het programma en de verslaggeving van de Tour, komen aan bod in meer dan dertig interviews en verhalen.

Boek over wielergeschiedenis Radio Tour de France

In het boek Tourflits beleeft de lezer de unieke sfeer en spanning van de Tour de France. De romantiek van een radioprogramma, gevangen in wielerverhalen van makers en luisteraars. In dit unieke sportboek komen onder andere de legendarische verslaggevers Theo Koomen en Jacques Chapel opnieuw tot leven.

Martin Jelier, vertegenwoordiger Sparta, vatte het weekend samen: “Een gave en indrukwekkende belevenis!” - Foto via Sparta

Prijswinnaars Sparta Tour actie naar slotetappe

De 'Retour de France' actie van Sparta zal dit jaar niemand zijn ontgaan. Met niemand minder dan Joop Zoetemelk mocht de campagne ook buiten de fietsbranche op veel enthousiasme rekenen dankzij de fraaie documentaire.

Dit jaar was de start in Nederland, het is afwachten wat het effect in Nederland zal zijn.

Britse fietsverkoop klimt sterk na start Tour in Engeland

De start van de Tour de France in Yorkshire heeft vorig jaar de populariteit van fietsen in het Verenigd Koninkrijk een flinke duw in de rug gegeven. De rijwielverkoop steeg met twee derde ten opzichte van 2013, aldus het nationale statistiekbureau ONS.

Dit jaar was de start in Nederland, het is afwachten wat het effect in Nederland zal zijn.

Fietsindustrie aanwezig bij start Tour de France

Bij de Grand Départ afgelopen zaterdag in Utrecht was de fietsindustrie goed vertegenwoordigd. Met name de sportieve merken waren aanwezig op locaties dichtbij de start en finish van het parcours.

Minister Henk Kamp van Economische Zaken (links) en zijn Franse collega Emmanuel Macron openen het Frans-Nederlands Economisch Jaar in Utrecht.

Tour de France aftrap Frans-Economisch Jaar

Aan de vooravond van de Tour de France op vrijdag 3 juli hebben minister Henk Kamp van Economische Zaken en zijn Franse collega Emmanuel Macron het Frans-Nederlands Economisch Jaar in Utrecht geopend. Doel van het jaar is om met tal van activiteiten de banden tussen Franse en Nederlandse bedrijven aan te halen en om wederzijdse investeringen te versterken.

Isaac heeft uit twee ludieke social media initiatieven rondom de Tour de France 2014.

Touractie Isaac

Racemerk Isaac zorgt tijdens deze Tour de France voor veel interactie met haar doelgroep. Het high-end carbon fietsenmerk lanceert tijdens de Tour de France van 2014: Tour de Isaac. Tour de Isaac bestaat uit twee ludieke social media initiatieven.