blog

BLOG Be My Guest

Ondernemen 1291

Eugen Uppelschoten liet zijn winkel bekijken ‘door de ogen van de klant’. Dat levert een schat aan informatie en inzichten op. In een notendop is dat wat het traject Be My Guest heeft gebracht, aldus Eugen.

BLOG Be My Guest
Eugen Uppelschoten, hier met klant, is enthousiast over het ‘traject’ Be My Guest.

Zelden was ik zo enthousiast over een ‘traject’. Zonder medeweten van het team gaf ik ons op voor de GastvrijheidsCheck. Een retail expert met specialisatie op ‘gastheerschap / gastvrijheid’  screent de winkel on- en offline. Website, sociale platformen en reviews worden grondig gescand. Een Mystery Guest neemt telefonisch contact op, mailt en bezoekt de winkel.

Aangezien het team onvoorbereid was konden we niet ‘vals spelen’ door extra ons best te doen. Dus what you see is what you get. Een uitgebreid verslag werd overlegd en alle constateringen uitgebreid doorgenomen met de daarbij behorende tips en tops. Dat leverde mooie complimenten op maar ook enkele pijnlijke constateringen. De tips vonden we erg waardevol en tastbaar. Praktische zaken pakten we per direct op en op het gebied van klantcontact konden we gelukkig gebruik maken van een aanvullende training.

In de training werd het hele team extra bewust gemaakt van alles dat met gastvrijheid te maken heeft. Dit gebeurde op een bijzonder prettige en inspirerende wijze. De bewustwording omtrent waardevol klantcontant nam met het verstrijken van de avond toe. Zeer waardevol! Ik ben ervan overtuigd dat we hier de vruchten van gaan plukken. Laat het seizoen maar komen.

Lees meer blogs op tweewieler.nl

Reageer op dit artikel