nieuws

Johnny Loco houdt vizier op lifestyle

Fietsen

Johnny Loco houdt vizier op lifestyle

VOGELENZANG – Vandaag organiseerde Johnny Loco een dealerdag, die plaatsvond op het hoofdkantoor in Vogelenzang. Daar werden de ondernemers niet alleen bijgepraat over de nieuwe 2011-collectie, maar kregen ze ook prototypes onder ogen, die volgend jaar op de markt gebracht worden.

VOGELENZANG – Vandaag organiseerde Johnny Loco een dealerdag, die plaatsvond op het hoofdkantoor in Vogelenzang. Daar werden de ondernemers niet alleen bijgepraat over de nieuwe 2011-collectie, maar kregen ze ook prototypes onder ogen, die volgend jaar op de markt gebracht worden.

Johnny Loco is als trendy fietsmerk gezegend met een dealernetwerk van circa 200 dealers in Nederland en België. Voor de tweede keer vond deze dealerdag plaats, die vorig jaar in augustus georganiseerd werd in Amsterdam op Strand-Zuid, achter de Ansterdam RAI. "Dat is toen eigenlijk heel goed bevallen," zegt marketing manager Cécile Holle.

"We hebben het nu op ons hoofdkantoor gedaan. Iedereen is aanwezig en dealers kunnen praten met alle medewerkers uit het bedrijf, niet alleen de collega’s van verkoop, maar ook de eigenaren of de ontwerpers."

In enkele jaren tijd is de organisatie van Johnny Loco uitgegroeid van drie man naar achttien. Van het merk worden de fietsen voor het allergrootste deel via de vakhandel verkocht, maar ook via hun eigen webshop. Deze fietsen worden overigens via het dealerkanaal uitgeleverd en niet rechtstreeks aan de consument. 

Vervolgens sluit Johnny Loco ook business-to-business deals. Meestal gaat het dan om promotie-acties in samenwerking met grote merken. "We zijn daarin wel selectief, want we willen onze naam alleen maar verbinden maar kwalitatief goede merken," aldus Holle.

De collectie is in de breedte iets gegroeid. Onder de echte noviteiten bevonden zich een nieuwe fixed gear koeriersfiets. De Speed Cruiser is een strak gelijnd model dat – afgezien van de modelnaam – afwijkt van de cruiserachtige modellen, maar wel een duidelijke Johnny Locostyling heeft.

Datzelfde geldt ook voor de vouwfiets. Deze Folding Cruiser staat op, zeker voor een vouwfiets, opvallend dikke banden die voor het comfort moeten zorgen. Dit model is duidelijk een prototype dat, naar aanleiding van opmerkingen van dealers, nog her en der aangepast kan worden. Zal medio voorjaar 2011 gelanceerd worden.

Bij Johnny Loco is het lifestyle wat de klok slaat. Eerder introduceerde het merk al een kledinglijn en een tassenlijn. Daar wordt een modieuze collectie zonnebrillen aan toegevoegd. In principe bedoeld voor boetieks en brillenzaken, maar actieve fietsendealers van Johnny Loco mogen ze, bij wijze van merchandising, ook in hun winkel verkopen.

"Deze zonnebrillen passen helemaal in de lifestyle, waar Johnny Loco voor staat. Zo willen we de aandacht voor ons merk verbreden," stelt Holle.

Reageer op dit artikel