nieuws

Shimano reorganiseert Europese organisatie

algemeen

NUNSPEET – Shimano Europe Group heeft haar verkoop-en marketingafdelingen gereorganiseerd door het integreren van alle Europese activiteiten voor Shimano producten (Shimano, PRO en AIM) in één organisatie.

Shimano reorganiseert Europese organisatie

NUNSPEET – Shimano Europe Group heeft haar verkoop-en marketingafdelingen gereorganiseerd door het integreren van alle Europese activiteiten voor Shimano producten (Shimano, PRO en AIM) in één organisatie.

Shimano Europe BV zal verantwoordelijk worden voor de marketing en verkoop van zowel Shimano Retail-en OEM-business voor alle afzetkanalen en zakelijke partners. Tot nu toe was Shimano OTC (Over the counter producten) belast met de retailactiviteiten in Europa als onderdeel van Shimano Benelux. De nieuwe set-up behelst een integratie van alle Retail-en OEM-activiteiten en werknemers binnen één bedrijf.

“Vanaf nu worden alle Retail georiënteerde activiteiten (Shimano Cycling Wear, Shimano Eyewear, Shimano Workshop, Shimano wielsets, schoenen en pedalen, PRO, AIM en alle individuele verpakte Shimano componenten) ter hand genomen door Shimano Europe. Daarmee creëren we meer duidelijkheid van de verantwoordelijkheden en verhogen we de efficiëntie en effectiviteit van de sales- en marketingafdelingen,” licht Frank Pfeifer (managing director Shimano Europe) toe.

In de praktijk betekent dit dat de afdeling sales van Shimano Europe zal worden verdeeld in drie grote afdelingen: product management (fietsonderdelen en detailhandel), retail sales, sales OEM en een back-up team. De marketing afdeling bevat twee afdelingen: Promoties en Producties (voor alle producten en merken) en Sport (Evenementen, Marketing en PR).

De Service afdeling blijft ongewijzigd en doet nu al doen alle producten en soorten klanten. “Met de nieuwe set-up streven wij ernaar om de volledige markt beter en sneller te bedienen met meer service, contacten en duidelijke verantwoordelijkheden,” aldus Pfeiffer.

Reageer op dit artikel