nieuws

Design Urban Iki kinderzitjes beloond met iF Gold Award 2019

Winkel 245

Urban Iki ontving vrijdag 15 maart de prestigieuze Golden IF Award voor haar kinderfietszitjes. Zowel het voorzitje als het achterzitje viel in de prijzen.

Design Urban Iki kinderzitjes beloond met iF Gold Award 2019

Urban Iki ontving de onderscheiding in München, in het auditorium van BMW Welt. Namens het team van Urban Iki en de designers van Idenova namen respectievelijk Managing Director Ronald Scheppink en Eigenaar Eric Kruisselbrink de iFgold award in ontvangst.

Design, gebruiksgemak en oog voor detail beloond

De iF Design Award wordt jaarlijks uitgereikt door het iF International Forum Design GmbH uit Hannover. Urban Iki overtuigde met de belijning, de kwalitatieve uitstraling en de aandacht voor detail in de afwerking de 67-koppige internationale jury van onafhankelijke experts. “Design that just makes you smile!”, volgens de jury.

In totaal waren er 6.375 inschrijvingen uit 52 landen en slechts 66 IF Gold Award winnaars. Ronald Scheppink: “Aan het winnen van een award gaat heel wat vooraf. Het ontwikkelen van een nieuw product en merk vanuit startpunt nul is een heel proces. Een proces dat begint met het vinden van de juiste partners om te komen tot dit resultaat.”

Idenova als designpartner Urban Iki

OGK in Japan gaf, als opdrachtgever, Scheppink het vertrouwen om dit project te doen, zegt hij. “Met Idenova en Eric Kruisselbrink had ik op eerdere projecten al succesvol samengewerkt. In een designpartner kijk je naar een partij die de ideeën voor ontwerp en de positioneringsstrategie, die je in je team hebt uitgestippeld, kan vertalen naar een design dat daarin past. Maar nog meer, dit ook vanuit hun expertise kan verrijken.”

Idenova kenmerkt zich volgens Scheppink ‘door een goed gevoel voor design en verfijning, gecombineerd met uitzonderlijke technische expertise’.

Functioneel en goed te produceren

“Het ontwerpen van een mooi, onderscheidend product is een ding, maar het moet bovenal ook functioneel en goed te produceren zijn. Daarin zijn we in deze samenwerking zeker geslaagd. Na een wervelende introductie in 2017 maken we nationaal en internationaal een gezonde groei door.”

Tijdens de grootse award uitreiking werd in het bijzonder de matte finish, de stijlvolle pastelkleuren, oog voor detail en het gebruiksgemak van de Urban Iki fietszitjes geroemd. Volgens Scheppink precies die zaken waar ook consumenten van het merk positief op reageren.

Reageer op dit artikel