nieuws

Verkoop Cortina e-bikes verdubbeld

Winkel 731

Het Kruitbosch-team heeft op het Kruitbosch Bike Event ongeveer 2.400 bezoekers ontvangen. Verdeeld over 2 dagen (1 en 2 oktober 2018) gaf dat een geanimeerde sfeer en veel aanloop bij de stands. Het Inspyrium in Cuijk was weer op en top aangekleed en gaf veel mooie presentaties en beleving te zien.

Verkoop Cortina e-bikes verdubbeld
Impressie Kruitbosch Bike Event 2018. Kruitbosch ondersteunt haar klanten op velerlei manieren. Met een prima en uitgebalanceerde collectie fietsen, maar zeker ook met veel retaildiensten- en oplossingen. © Photography by Eventpixels

Kruitbosch ondersteunt haar klanten op velerlei manieren. Met een prima en uitgebalanceerde collectie fietsen, maar zeker ook met veel retaildiensten- en oplossingen. Voor zijn winkelinrichting kan de dealer advies krijgen over routing, indeling en meubilair. Kruitbosch Connect helpt de ondernemer zijn rendement te verhogen. Voor ondernemers die zich op service en reparatie richten, introduceert Kruitbosch een vernieuwd werkplaatsconcept. Een totaaloplossing voor vloer, meubilair, accessoires en gereedschap. Een primeur is de mobiele werkplaatsbus.

Meer middenmotor modellen

“Onze doelgroepen voor de elektrische fietsen zijn jongeren en forenzen, en die gaan massaal ‘om’ voor de elektrische fiets”, zegt marketing manager Chantal Groot Kormelink. “In 2017 zijn we verdubbeld in aantallen verkochte e-bikes, en ook dit jaar ziet er goed uit.” Onder meer reden om voor modeljaar 2019 de collectie elektrische fietsen uit te breiden met meer middenmotor modellen. Daarmee wordt ook een ander prijssegment aangeboord. De duurste Cortina e-bikes kosten nu € 2.999,-. Maar Kruitbosch blijft ook sterk in het aanbod e-bikes ronde de € 1.699,- en biedt daarmee een uitstekend alternatief voor consumer direct retailers.

Fashion fähig

Kruitbosch organiseert veel consumentensessies voor de ontwikkeling van de fietscollecties. “We luisteren naar de consument”, zegt Groot Kormelink. “Mode is belangrijk voor onze styling. Zo hebben we nu weer nieuwe kleuren in de banden geïntroduceerd bijvoorbeeld. Dat is succesvol in onze doelgroepen. De jongeren komen steeds meer over de brug.”

We voelen ons zeer betrokken bij de dealer, dat zit in ons DNA als familiebedrijf

Stabiel dealernetwerk

Cortina was in het jaarlijkse RODI weer te vinden in de hoogste regionen. Met een 7,5 en een gedeelde 2e plek. Groot Kormelink: “Daar zijn we natuurlijk blij mee. We voelen ons zeer betrokken bij de dealer. Dat zit in ons DNA als familiebedrijf. Ons dealernetwerk is heel stabiel, en groeit licht omdat er nieuwe e-bike dealers bij komen.” GfK onderzoek laat zien dat Cortina markleider is in stadsfietsen.

Duitse en Belgische ondernemers

Op de stands was ook veel Duits en Vlaams te horen. Duitsland is een groeimarkt voor Kruitbosch. Sinds 2 jaar bewerkt het de markt met 3 Duitssprekende vertegenwoordigers. Groot Kormelink: “De nadruk ligt in Duitsland op Cortina. We zien vooral de Duitse stedelijke gebieden als potentieel. Hamburg, Berlijn, het Ruhrgebied. Zulke regio’s zijn interessant voor Cortina. In België hebben we al een stevige voet aan de grond, maar ook daar zien we nog veel potentieel, zowel voor onze fiets- als sportmerken.” Trend is dat ondernemers steeds meer medewerkers meenemen naar het Kruitbosch Bike Event. “Vorig jaar was het gemiddelde per winkel 2,2 personen, dit jaar ligt dat al op 2,7 personen. Een ontwikkeling die wij graag zien.”

Bekijk hier de After Movie van het Kruitbosch Bike Event 2018

Foto's

Reageer op dit artikel