nieuws

Cycleurope zegt Puch-dealerschappen op

Winkel 1914

Cycleurope heeft aan al zijn dealers gecommuniceerd de samenwerking te beëindigen. Als reden geeft het aan het voorraadrisico niet meer te kunnen dragen. Cycleurope zoekt nu naar een nieuwe strategie om met de vakhandel samen te werken. De after sales en garantie wordt voortaan afgehandeld door de firma MBC.

Cycleurope zegt Puch-dealerschappen op
Cycleurope heeft 12 januari 2018 aan al zijn dealers gecommuniceerd de samenwerking te beëindigen. Als reden geeft het aan het voorraadrisico niet meer te kunnen dragen. In betere tijden (2014) vertelde Herald Meere uitgebreid over Puch bij RTL4, zie foto.

Puch importeur Cycleurope geeft in de brief aan dat het sinds najaar 2017 bezig is zijn strategie te herzien. Klanten zijn hierover geïnformeerd tijdens de dealershow van begin oktober 2017. Deze strategie is met input van verschillende dealers na de dealershow nog verder uitgewerkt.

Te groot voorraadrisico

De input van Puch-dealers voor Cycleurope tot de conclusie geleid dat het de huidige samenwerking niet voort kan zetten. In de brief staat: ‘Niet op de manier zoals wij de afgelopen jaren hebben samengewerkt althans. Voornamelijk het voorraadrisico, dat over het seizoen steeds meer risico’s met zich meebrengt, zullen wij in de nieuwe vorm niet meer hanteren.’

Samenwerking beëindigd

‘Concreet betekent dit dat wij geen voorraad meer zullen hebben, waaruit in het seizoen losse bestellingen gedaan kunnen worden. Dit betekent dat wij onze samenwerking met u zullen moeten beëindigen, dat wij door middel van dit schrijven officieel doen.’

Bezinnen op nieuwe vorm van samenwerking

Cycleurope geeft verder aan dat het nu gaat inventariseren welke strategie het gaat uitvoeren. Hierin wordt ook bepaald met wie het deze samenwerking kan aangaan en welke partijen hiervoor in aanmerking komen. Wie weet komt Halfords weer in beeld, waar eerder het merk Peugeot in de winkels werd gezet door Cycleurope.

Garantieafhandeling digitaal via MBC

In de brief staat verder dat de serviceafdeling een andere opzet krijgen. De after sales en garantieafdeling is overgedragen aan de firma MBC. Alle after sales en garantievragen dienen dealers met directe ingang via MBC af te wikkelen. MBC werkt met een digitale database en verwerkt aanvragen uitsluitend via een digitaal systeem. Het e-mailadres service@cycleurope.nl wordt geforward naar MBC. MBC beantwoordt alle dealervragen. Voor garantieaanvragen is een digitaal document beschikbaar.

Reageer op dit artikel