nieuws

Wilmar ondersteunt in aftersales

Retailing 654

Wilmar ondersteunt in aftersales
Wilmar en Call2Know werken al sinds vorig jaar september samen. Foto Wilmar

Wilmar werkt sinds kort samen met Call2Know, een bedrijf dat gespecialiseerd is aftersales. Medewerkers van Call2Know bellen klanten na aankoop van een fiets na 2-4 weken om ze nogmaals te bedanken, ze te vragen hoe de fiets de eerste weken bevallen is en hoe de service is ervaren.

Volgens Wilmar en Call2Know geef je de klant zo na de aankoop extra waardering en service om je te onderscheiden. Veel fietsenwinkels besteden weinig aandacht aan aftersales. De aftersales bestaat vaak uit een gratis servicebeurt en een automatische e-mail wanneer het tijd is voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt.

Persoonlijk contact terugbrengen

Bovendien verdwijnt persoonlijk contact steeds meer en vindt het meeste contact plaats via e-mail, WhatsApp, chat of sms. “Hoewel dit niet helemaal te stoppen is, willen wij meer persoonlijk contact terugbrengen”, aldus Call2Know. Call2Know is een combinatie tussen een callcenter en een recensie-tool. “Doordat je een klanten na aankoop nabelt, geef je de klant extra waardering en hiervan profiteer je als ondernemer doordat er meer mond-tot-mondreclame voor je gemaakt worden, de klantretentie neemt toe en de tevredenheid is hoger. Bovendien krijg je feedback van je klanten en kun je ongehoorde klachten oplossen.”

In actie komen

Call2Know geeft verder aan: “Door de opkomst van online verkoop moeten retailers in actie komen om hun marktaandeel te behouden. Er komen steeds meer aanbieders, online winkels openen zelf fysieke winkels en het delen van fietsen wordt steeds populairder. Om je marktaandeel te behouden of zelfs te vergroten, is het bieden van onderscheidende service essentieel. Maar hoeveel aandacht besteden retailers nu écht aan service verlenen?”

Reageer op dit artikel