nieuws

Fietsenwinkel.nl rolt omnichannel uit

Retailing 2883

Fietsenwinkel.nl rolt omnichannel uit

Na de ombouw van Hans Struijk Fietsen in Hilversum en Giant Store Amsterdam naar het Fietsenwinkel.nl concept, in mei 2015, is Fietsenwinkel.nl vanaf dit jaar in hoog tempo fysieke (offline) winkels aan het openen. De uitrol van een doordachte omnichannel strategie is hiermee een feit.

CEO Bastiaan Hagenouw licht de opening van fysieke Fietsenwinkel.nl winkels toe: “Wij willen onze klanten op de best mogelijke manier bedienen. Dit doen wij met een enthousiast team dat online en offline combineert. Wij houden voortdurend klanttevredenheidsonderzoeken om te kijken hoe we onze klanten op de beste manier kunnen helpen. Hieruit blijkt dat, naast een heldere website en het gemak van online winkelen, het hebben van een sterke offline aanwezigheid gewaardeerd wordt. Op dit moment geven wij hier met onze 150 servicepunten en 8 winkels invulling aan. Onze strategie is zowel het aantal servicepunten als het aantal winkels verder toe te laten nemen.”

Spreiding winkels door heel Nederland

Met de inmiddels 8 winkels heeft Fietsenwinkel.nl al een goede dekking gerealiseerd. De winkels bevinden zich in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Hilversum, Almere, Eindhoven, Apeldoorn en Zwolle. Er is geen sprake van een gedifferentieerd prijsbeleid tussen het online en offline kanaal; in de winkel betaalt de consument dezelfde prijs als online.

Wat is omnichannel?

Bij omnichannel kan de consument kanalen door elkaar gebruiken terwijl de beleving, prijzen, en informatie overal hetzelfde zijn. Alle kanalen lopen volledig in elkaar over waardoor een volledig transparant proces en transparante communicatie ontstaat. Lees ook de ‘Vraagbaak: Wat is omnichannel?’ op tweewieler.nl.

 

Reageer op dit artikel